Still going......strong - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu Still going......strong - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu

Still going......strong

Door: Ferry en Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

20 Augustus 2008 | Nepal, Kathmandu

Onze laatste dag ( wo 20 aug )in Nepal.Morgen terug naar Delhi en dan nog 2 dagen naar natuurpark Shariska, ten zuiden van Jaipur.
Tikkie terug...
Op 11 augutus zijn we om 5 uur 's ochtends in Varanasi (voormalig Benares) naar de wildstromende Ganges geweest. Wat een drukte met zich ritueel reinigende mensen, vlak naast de plek waar de avond daarvoor lijken werden verbrand.
Daarna naar Sarnath waar Buddha zijn eerste preek heeft gehouden.Erg lawaaiig, niks contemplatie. Jammer.
Op 12 augustus 12 uur rijden naar Nepal. Het landschap wordt steeds groener en schoner. We rijden door een laag (rijst)waterland met kuddes koeien, schapen, buffels, geiten en eenden.
De volgende dag naar de Maya Dewi-tempel in Lumbini. De geboorteplek van Buddha. Een mooie rustige plek met mediterende en biddende mensen. Geen drukte en commercie. Dezelfde dag naar natuurpark Chitwan, waar verondersteld werden op hobbelende olifanten (daar gaat ie weer) rhino's, wilde olifanten en tijgers te zien. Je raadt het al....bij bosjes. Wel hebben de dames een fantastische culturele avond met enthousiast (stick)dansende jongemannen gehad...ze mochten meedoen.
Na twee dagen naar Pokhara.
Ik breek in.(Diana):
Pokhara is de plek waar ik gewond ben geraakt. We gingen voor een halve dag trekking Van boven naar beneden naar Sarangkot. So far so good. In high spirits. Van Sarangkot verder naar beneden naar Pokhara, ging het over een smal, stenig, glibberig pad. Volgens de lokale, jonge gids was het goed te doen. Hij vergat dat hij te maken had met onervaren toeristen. Een paar keer gleden onze groepsleider en ik al uit. Tot mijn pech bij de volgende glibber, brak ik mijn val me mijn linkerhand en knikte door mijn pols. Drie breuken. De breuken zijn gezet met twee pinnen. Op 30 september worden ze poliklinisch er uit gehaald. Ik heb nu nauwelijks nog pijn, maar ben wel onthand. Eigenlijk heb ik minder pijn dan e vorige keer toen ik mijn andere pols brak.
Dankjewel allemaal voor de lieve reacties. De volgende keer mag ik weer schrijven.
Lieve groeten,
Ferry en Diana.

• 20 Augustus 2008 - 15:51

Marc Zoon:

Nou je doet het goed hoor zo met een gebroken pols, slechts enkele typo's ;))

Maar...sinds wanneer reken jij jezelf onder de onervaren toeristen..?

Even over ons ook.

We hebben een grote tv en hij is ook nog plat en Full HD, de hele reutemeteut + xbox360 erbij ;)) Het kind wil ook wat toch? Verder hebben we een afschuwelijk mooi bed besteld waar ik helaas geen plaatje van kan vinden nu. Het kind is vandaag weer werken, ze is echt een bikkel.

• 20 Augustus 2008 - 19:44

Rob En Ursula:

Geweldig dat je weer op pad bent.

groetjes,

Rob en Ursula

• 20 Augustus 2008 - 21:46

Corrie En Frans:

Hi, Ferry en Diana,
    Jullie huis wordt goed bijgehouden en de tuin ook.Poppie is geweest.Naar boven gelopen tot de zolder en keek mijn ogen uit hoeveel schoenen Diana heeft. Ze passen mij ook Diana, dus kan bij je lenen ha,ha,ha.
    Het weer is hier wisselvallig maar niet echt koud.
    Leuk dat er zoveel vrienden zijn die naar jullie tot schrijven.
    Nogmaals heel veel plezier en tot de volgende keer.
    gr. Corrie en Frans

• 21 Augustus 2008 - 09:26

Lucia:

Blij te lezen dat het gaat en je niet veel pijn hebt.Goed zo. Brassa'svan Lucia.

• 21 Augustus 2008 - 12:01

Richard:

Hoi Folks,

Ik ken het steile pad bij Pokhara, je 'valt' als het ware naar beneden. Gelukkig ging het bij mij goed, maar beneden gekomen stond ik te 'shaken' op mijn benen. Blijf genieten! Grrrroetjes, Richard

• 22 Augustus 2008 - 20:16

Marc Zoon:

Het ziet er echt fantastisch uit!

• 23 Augustus 2008 - 09:48

Aysis:

heeee Oma
    Beterschap
    Ik hoop je snek weer te zien <3

• 24 Augustus 2008 - 08:43

Annemie En Walther:

Een geluk bij een ongeluk. Knap lullig voor je, jullie maar blij te lezen dat je niet in een ravijn gestort bent of zoiets engs.Gelukkig dat je er niet veel pijn aan hebt. Wij vertrekken voor 3 weken naar Italie:fietsen van Verona (opera)naar Venetie en dan kamperen in de heuvels van Umbrië.Nog veel mooie dagen en een snel herstel.xxxxxx