We zijn rond....... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu We zijn rond....... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu

We zijn rond.......

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

30 Oktober 2008 | Nederland, Amsterdam

Dit is het staartbeentje. Deze nieuwsbrief is echt de aller- aller- allerlaatste.

We zijn thuis. Geland, vanmorgen om 6.15 uur. Wat ons nog nooit is overkomen; een tas is achtergebleven op de luchthaven van Washington Dulles. Natuurlijk de tas met cadeautjes, drank e.d. Enfin, het schijnt regelmatig te gebeuren. Dus zal ik klagen? Morgen wordt ie bezorgd.

Marc en Kacka zijn ons komen afhalen en Corrie en Frans hadden thuis voor ballonnen, bloemen en appeltaart gezorgd. Zo lief en attent!

De laatste dag op Fiji was er een van: “nog effe wat zon meepakken” ( Ferry )en “Ik wil alleen maar rusten, want we hebben een lange reis voor de boeg” ( Diana ). Toch hebben we ’s morgens nog gerend over het terrein. Ferry iets harder en langer dan ik. Mijn conditie is nog niet wat ie was, voor de val en zeker niet wat ie was, voor we uit Nederland vertrokken op 4 juli. Enfin, mettertijd komt het allemaal weer goed. Als eenmaal m’n buikje weer weggesmolten is…….In Hongkong is het vetlaagje gelegd en in Nieuw Zeeland is het verder onderbouwd…Op Fiji ben ik begonnen met de afbraak. Ferry is ook wat aangekomen, na Japan, maar hem staat het goed…

We zijn in LA, om 13.00 uur geland. Bijna 10 uur teruggevlogen in de tijd; van 29 oktober naar 28 oktober. Gelukkig voelen we ons niet afgeknoedeld, omdat we allebei hebben kunnen pitten in het vliegtuig. We hadden 4 stoelen ter beschikking. Morgen om 08.50 uur vliegen we naar Amsterdam. Ferry geniet nog even, bij het zwembad, van een laat zonnetje. Het is hier natuurlijk prachtig weer, maar dat weten we nog van vorig jaar.

We…… hebben 31 nieuwsbrieven verzonden……… 268 reacties ontvangen………..8 landen bezocht……….587 foto’s geshowd……..zijn ( tot nu toe ) gezond gebleven………hebben een van onze 4 polsen gebroken…….zijn een keer geopereerd aan diezelfde pols……… hebben van een van de twee buiken een keer jelly belly gehad ……… hebben ongelofelijk genoten van de hartverwarmende, hartelijke, grappige, korte, lange, complimenteuze en kritische reacties.

Ik beantwoord nu de vraag van Mildred, hoelang zij nog naar de site kan om te herlezen en om naar foto’s te kijken en die te gebruiken. Tot 7 december kun je naar de site. Dan is het over en uit.

Als je bovenaan de brief kijkt, dan zie je een kopje: “Cadeaushop”. Alle fans kunnen natuurlijk zo’n album bestellen. Voor 1 november krijg je er 2 voor de prijs van een. Niet slecht toch?;-) Wij gaan zo’n album voor onszelf laten maken. 100 pagina’s dik. Wat wel erg jammer is, is dat de reacties er niet bij kunnen. Dan zouden het meer dan 110 pagina’s worden en dat zou verdeeld moeten worden over 2 albums. Dat willen we niet. We laten ook al, digitaal, fotoboeken van India + Nepal, Japan, Hongkong + Macau en Nieuw Zeeland + Fiji maken. Ferry heeft ook gefilmd. 3 of 4 volle cassettes. Is natuurlijk, na montage, ook een mooie herinnering.

Ik kan gewoon door blijven schrijven over alles wat nog niet verteld is, maar dat doe ik toch maar niet. De rest zullen jullie, wanneer het zo te pas komt, in hapklare brokken opgediend krijgen.

We hebben een mooie reis gehad en jullie hebben er een glimmend randje aan gegeven. Dank daarvoor.
Diana en Ferry

• 30 Oktober 2008 - 10:10

Dirck:

Welkom thuis, bedankt, graag gedaan en nu even akklimatiseren.

• 30 Oktober 2008 - 10:24

Biba:

WELKOM THUIS TOT MORGEN !!

BRASA BIBA

• 30 Oktober 2008 - 11:12

Jeanne Enn Ben:

Fijn dat jullie weer veilig en heelhuids terug zijn.Lekker rusten nu om het tijdverschil aan te kunnen.

• 30 Oktober 2008 - 11:19

Mildred:

Welkom thuis en zeker tot ziens.Ik ben uitlandig van 18 november tot 15 december (het is maar...Suri hoor, hahahaha)
    knuffel en geniet van ons prachtig Nederlands weer en het gevoel van 'thuiskomen'

• 30 Oktober 2008 - 11:35

Frank:

Welkom thuis!

We bellen snel van de week, maar eerst even uitrusten van de vermoeiende reis.

hugs

• 30 Oktober 2008 - 13:44

Rob En Ursula:

Hartelijk welkom,
    wij zullen de geweldige verslagen missen, maar zijn toch blij dat jullie terug zijn, hopen jullie spoedig te spreken, tot dan

R & S

• 30 Oktober 2008 - 14:10

Anja:

Welkom thuis. Nogmaals bedankt en tot snel.
    Liefs Anja

• 30 Oktober 2008 - 14:20

Annemie:

Oost west thuis....... lekker he?! Wat een reis, je kan het als buitenstaander net behappen.Het staartje van de herfst krijgen jullie nog mee. Slaap lekker de komende dagen. xxx Annemie en Wal

• 30 Oktober 2008 - 16:00

Lucia:

Welkom Thuis Globetrotters.
    Lekker uitrusten en nagenieten.
    Hugs van Lucia.

• 31 Oktober 2008 - 14:31

Mjbergshoeff@tijluil:

WELKOM THUIS!
    Mijn man en ik hebben jullie verslagen ademloos gevolgd. Wat een reis!
    Ik hoop voor Diana dat ze nog even kan bijkomen voor ze weer naar school moet.
    Bereid je erop voor dat je de eerste dag heel erg aan de herrie moet wennen. Gelukkig ben je dit na een dag al weer gewend.
    Groetjes,
    Marijke Bergshoeff

• 31 Oktober 2008 - 16:41

Rita:

Welkom thuis!

Ik verheug mij op de hapklare brokken...

Groetjes.

• 03 November 2008 - 22:54

Anita.:

Heel erg, weken is mijn
    internet buiten gebruik geweest...vanavond,is hij eindelijk gemaakt.
    \vlug naar jullie site..
    En dan...jullie zijn thuis..wouw, 5 maanden voorbij..ik moet nu terug gaan lezen...maar de laatste mail klinkt zo positief..ik ben blij voor jullie, dat het zo geweldig is geweest!!
    Welkom thuis!!! en geniet intens na.....
    Wat een prestatie, zoveel indrukken en in beweging zijn!!!
    Ik ben positief jaloers op jullie.....
    Jullie hebben echt een voorbeeld gesteld, wat er altijd nog mogelijk is, al ben je de 50 gepasseerd.
    IK ben trots op jullie, en hoop dat jullie tot in je tenen nagenieten..

Veel liefs Anita.