klaar voor een nieuwe fase - Reisverslag uit Delhi, India van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu klaar voor een nieuwe fase - Reisverslag uit Delhi, India van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu

klaar voor een nieuwe fase

Door: Ferry en Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

24 Augustus 2008 | India, Delhi

Vanmiddag(22 augustus) zijn we aangekomen in Sariska. Marcella, van koning Aap, heeft niks teveel gezegd. Wat een prachtig paleis! Natuurlijk kun je wel zien dat alles erg oud is. Toen we aankwamen, kregen we ver weg van het paleis, een kamer. Natuurlijk hebben we ogenblikkelijk geprotesteerd. Toen mochten we kiezen. Nu zitten we op een kamer met een brede veranda, die uitkijkt op het park, in het paleis zelf. M’n liefje wat wil je nog meer. De manager kwam vertellen, dat in deze kamer, wanneer je de wc doortrekt, er water aan de achterkant lekt. Nou…..? Een kniesoor die daarop let, als de rest van de kamer en de omgeving helemaal top is.
Gisteren zijn we samen met de groep op de luchthaven van Delhi aangekomen. De groep had nog een lange wachttijd voor de boeg, voor ze door konden vliegen naar Heathrow, waar ze ook weer moesten wachten. Wij werden opgehaald door onze chauffeur en een medewerker van Hi!Tours. Met een ambassador, hè ! Eindelijk!!! Rijdt fantastisch.
Binnenrijden in Delhi was als thuiskomen. Ons hotel staat in dezelfde buurt als de vorige, maar is netter, heeft geen werkplaats voor auto’s en motoren voor de deur, is groter en…. belangrijk….heeft gratis WiFi. Vandaar dat ik gisteren wat foto’s heb ge-upload.
Daarnet kwam een whitie naar Fer op de veranda om zich voor te stellen als ook een gast en om te zeggen, dat hij morgen met een aantal vrienden op safari gaat. Het schijnt, dat Sariska de grootste luipaardenpopulatie ter wereld heeft. Onze chauffeur heeft ons verzekerd, dat er echt ook nog tijgers zijn in dit gebied. Ben benieuwd. Wij gaan ook op safari. Morgenochtend om 8 uur vertrekken we. Om 15.00 uur zijn we terug. Ferry zal daarna wel gaan zwemmen. Arme ik…..
Nog effe over de groep. Onze begeleidster heeft zich tijdens mijn misfortune geweldig gedragen. Ze is er elke minuut voor mij geweest en was zelfs in de OK aanwezig tijdens de operatie. Mannen mogen niet. Ook met bellen naar VGZ en andere administratieve rompslomp heeft ze zich als een rots opgesteld. Hulde!! Voor de rest was de groep aardig, maar toch wat loszanderig. Wat ik heb gemerkt van mezelf, is dat het individueel reizen mij beter bevalt. Je hebt sneller contact met de autochtonen. Je hoeft je aandacht niet te “versnipperen” en je beweegt sneller en doelgerichter. Een groep is log. Zelfs als die uit 10 leden bestaat.
Ik heb nog helemaal niks over Nepal verteld. Eerst wat ik raar vond; we hebben niet één keer iets ECHT Nepalees gegeten. Of het was Indiaas, of Thais, of Chinees, of……Na Noord India was de natuur natuurlijk een verademing, maar Zuid India is ook wonderschoon….. In Chitwan zijn we op olifanten de bush ingegaan voor beesten…..HUH??? op de resort had je er meer. Muskieten. Ik vond Pokhara heel plezierig, ondanks m’n polsellende. Volgens mij heb ik een aardige foto van de Anapurna gemaakt. Er was wel wat bewolking. Pokhara heeft nl. de Anapurna en Kathmandu heeft de Mount Everest. Arie en Nel zijn met een vliegtuigje het dak van de wereld gaan bekijken. Dat vonden ze een fantastische ervaring. Mooie foto’s gezien. Ferry wilde niet, dus deed ik het ook niet. Zonder verwijt hoor! Ik vind dat je zo’n ervaring moet delen. Kathmandu was ook heel leuk. We zijn een dag met een deel van de groep, met de bus, de highlights gaan doen. Dat was erg leuk en mooi. Maar ook rondlopen, koffiedrinken, winkeltjes kijken en andere spannende dingen doen in Kathmandu was zeer de moeite waard.
Vanmorgen(23 augustus), om 8 uur werden we met de jeep opgehaald. Onderweg vertelde de chauffeur, dat we maar op een weg zouden rijden, omdat, tijdens de moessonmaanden het park eigenlijk dicht is. Omdat er aan het eind van de weg een tempel is, daarom konden wij het park bezoeken. Lekker hè? Had koning aap ook wel mogen vertellen. Potjandrie. Enfin, het was een lange weg en we hebben pauwen, kinderen van pauwen, everzwijnen, herten, antilopen, eekhoorns, jakhalzen, zwartkopapen, roodkopapen, ibissen en andere vogels gezien. Natuurlijk geen luipaarden en geen tijgers. Straks gaan we een wandeling richting dorp, maken. Ferry heeft gezwommen, maar voor mij is de wandeling wel goed om de lunch te verteren ende verbranden. We mochten op de eerste verdieping de dure kamers zien. My Goòòd!!! 25.000 roepies per nacht ( 500 euro’s ) Een was van de Maharadja Jai Singh geweest en de andere van z’n Maharani. Natuurlijk nu met alle moderne snufjes keurig weggewerkt. Zoals een giga flatscreen TV tegen de muur. En naast de badkamer met een bad op pootjes, ook een shower met een middellijn van 40 cm. Alle kranen natuurlijk goudkleurig. Een bed waar je met gemak met z’n zessen in kan liggen en dan lig je nog ruim. Mar het allermooiste……de originele, bewerkte, vloertegels.
Vanmorgen, na een rit van 5 uur, weer aangekomen in het hotel in Delhi. Nu wordt het spannend…..Morgen om 23.30 uur vliegen we via Bangkok naar Tokio. Vanavond hebben we de kids weer gebeld. Fijn om de stemmen te horen.
We houden jullie op de hoogte. Een stevige brassa van Ferry en Diana

• 24 Augustus 2008 - 21:01

Rob En Ursula:

Hallo luitjes top he wat jullie allemaal doen, ons schijt jaloers maken is ook een kunst he. Maar desondanks veel plezier en blijf je verslagen sturen.Diana ik vind dat je echt op een Nepalese lijkt.Ik zag al iets Hindostaans in je. Jullie weten he dat voorzichtigheid de moeder van de porseleinen kast is.

Groetjes,

Rob & Ursula.

• 25 Augustus 2008 - 07:26

Biba:

Hi,

Ik vond het ook erg leuk om jullie gisteren weer even ´´live´´ te spreken ! Ik weet inmiddels wat ik heel graag als souvenir zou willen, DAT KLEINE OLIFANTJE !! Kan die met de luchtpost mee? Volgens mij staat dat super leuk op mijn erfje, ook nog helemaal in kleur ! Wat hebben jullie weer veel meegemaakt ! Wij hebben zaterdag Ina d´r verjaardag gevierd en het was werkelijk geweldig !! Ze was zo gelukkig en overrompeld door alle verrassingen! Ze vond het ook super dat je haar had gebeld voor d´r verjaardag, pap. En de kaart was ook op tijd aangekomen en ook dat was een schot in de roos. Nou nog heel veel plezier daar ! Liefs en een dikke kus Biba

• 25 Augustus 2008 - 09:14

Mildred Meyer:

Hai goedoe, fijn om je zo gelukkig te zien met het olifantje. Eindelijk weer een foto van jou en Fer. Zo te merken is de ellende met je pols een beetje verleden tijd. En voel je niet schuldig als je stiekem denkt "ik wou dat ik een individuele trip gemaakt had" dit is een eigenschap van de Waterman die alles wil zien, ruiken, proeven , observeren etc. Helemaal niet egoïstisch, hoor maar wij willen heel veel weten van al het moois van de wereld en de mensen.
    Gisteren (zondag 24-08)heb ik de opening van een expositie bezocht in Amsterdam, locatie van de vereniging Ons Suriname. Daarna naar Leiden, naar de verjaardag van Hugo Fernandes Mendes en tenslotte lag ik dus heel, heel laat in bed.
    Al bij al een geslaagd weekend achter de rug.
    Hopelijk kan het olifantje met de luchtpost meereizen want degene die geopteerd heeft voor hem te zorgen zal moeten rekenen op heel veel bezoek............hahahahaha
    knuffel en groetjes aan Fer.

• 25 Augustus 2008 - 19:15

Yvon:

Lieve allebei, Spannend om al jullie avonturen te volgen, maar wat een vette pech Diaan, met die pols! Hoop dat het herstel in ieder geval voorspoedig zal verlopen.
    Leuk om al dat India weer langs te zien komen. Krijg extra zin om in okt naar Sikkim/Orissa te gaan. Nepal heeft volgens mij nauwelijks een eigen keuken. Nóg minder dan Nederland! Veel plezier weer enne ... geen ongelukken meer maken hoor. Brasas, (Richard &)Yvon

• 26 Augustus 2008 - 07:32

Kacka:

Hi,fantastic :) the small elephant is so cute, and you look great in the green T-shirt Diana. Did you buy some backpack? I am glad that you keep enjoying. Two months and you are back at home. It goes fast. Looking forward to talk to you next time as I was in Ricany for Dada's 18th b'day. Have fun! Liefs, k.

• 26 Augustus 2008 - 07:56

Richard:

Hallo Diana en Ferry,

Jullie hebben totnogtoe een geweldige reis gemaakt, ondanks wat tegenslagen. Ik hoop dat de rest van de reis voorspoedig verloopt en ben benieuwd naar jullie ervaringen dans Le Japon.
    Au revoir, Richard Ferdinand

• 26 Augustus 2008 - 08:00

Mignon:

Dank jullie wel,voor die prachtige foto´s en ik geniet van de verhalen.Leuk om jullie zo samen te zien op de foto. Wij hebben net de woonkamer opgeknapt en zijn op zoek naar nieuwe gordijnen dus genoot ik wel van die geweldige stoffen.Mooi hoor!
    Een hartegroet,
    Mignon

• 26 Augustus 2008 - 18:40

Arie En Nel:

Beste Diana en Ferry,
    Fijn zo'n reactie op zo'n gezellige groep, we gaan nog eens met jullie op vakantie. Alle gekheid op een stokkie: jullie hebben gelijk en daarom gaan wij het de volgende keer ook individueel doen, ben inmiddels internet al aardig aan het afstruinen. Shirley heeft het inderdaad prima gedaan, ik heb haar een "10" gegeven in de enquete. Jullie hebben het fantastisch in Dehli zo lezen we. Hoe gaat het met de pols? We hopen goed, kop op, je staat al weer aardig te lachen bij de boys op straat. Hieruit leiden we af dat jullie al weer een andere camera hebben. Wel luitjes: goede reis naar Tokio en tot het volgende bericht, we blijven jullie volgen.
    Arie en Nel