vervolg...... - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu vervolg...... - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu

vervolg......

Door: Ferry en Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

10 Augustus 2008 | India, Vāranāsi

Ik zit op dit moment op bed, in onze kamer in Varanasi, deze nieuwsbrief te typen. Volgens het hotel hebben zij geen WiFi, maar ik heb toch verbinding. Misschien komen ze er zo achter, dat ik, slinks??, gebruik maak van hun netwerk en gooien zij mij eraf, maar dan hoop ik al klaar te zijn met deze nieuwsbrief.
Vanmorgen om half 10 zijn we met de trein aangekomen in Varanasi. Het is de bedoeling, om een boottocht over de Ganga te maken en vanuit de gezichtspunt de verschillende Ghats te zien. Het zij er nogal wat, maar de belangrijkste zijn de ghat waar lijkverbrandingen plaatsvinden en natuurlijk de ghat waar elke avond een Puja,offering/gebed plaatsvindt en het sterfhuis van moeder Theresa.
Lopend, of met een fietsriksja kun je ook veel zien. Het water van de Ganga staat behoorlijk hoog, dus het is maar de vraag of een boottocht gaat lukken. In elk geval gaan we morgen naar Sarnath, waar Buddha zijn eerste preek heeft gehouden.
Toen we vanmorgen uit de trein stapten, waren we gezien de omstandigheden, nog redelijk fit. We vertrokken uit Agra met anderhalf uur vertraging en toen de trein ging rijden, was het al half een in de morgen geweest.Goed geslapen, ondanks de verre van ideale omstandigheden. Zelfs het toilet had viezer gekund. In Agra zijn we, na Jaipur, krap 2 dagen geweest. en natuurlijk hebben we het wereldwonder, De Taj Mahal, gezien. Helaas niet bij zonsopkomst en ook niet bij zonsondergang, want de zon verschool zich achter een grijs wolkendek. Toch zijn de foto's heel mooi geworden. Zie, als het lukt, het resultaat. Voor de rest is Agra absoluut oninteressant. We hebben een citytour gemaakt en zijn naar "het" fort geweest. Jaipur was interessanter. We sliepen in een hotel achter een smerige ingang. Zo vreemd, alsof je door de middeleeuwen naar de 21ste eeuw liep.
Onze kamer was op het dak en om het hotel en dus ook op het dak, wemelde het van de apen. Vreselijk vond ik dat. Ik heb in Suriname geleerd, geen apen te vertrouwen. Je wilt ook niet door een gebeten worden. Een van de groepsgenoten werd nogal agressief benaderd door een van de apen. Schrikken, natuurlijk. Voor de rest lekker door Jaipur gereden door gemotoriseerde riksja's. Het is veel te heet om echt lange stukken te lopen. We zijn een middagd erg leuk beziggehouden in een juwelierszaak en hebben prachtige antieke juwelen gezien. De jongens houden van hun vak en konden er prachtig over vertellen. We werden onthaald op thee, zoute lassi, kochten niks en gingen heel hartelijk uit elkaar.
Die avond zijn we ook naar Raj Mandir gegaan voor een Bollywood film. Leuk om dat een keer meegemaakt te hebben. Ferry is van de spuitpoep af en eet weer met heel veel smaak. Af en toe geneerde ik mij er een beetje voor, dat bij mij de darmen zich keurig gedroegen. O ja, ik ben in Jaipur naar een beautysalon geweest en mijn nagels zijn eindelijk kort gevijld, voordat alles inscheurde tot het vlees. Ze werden namelijk zo verschrikkelijk lang. Maar goed ook, dat het gebeurd is voordat we met de trein vertrokken, want ik heb mijn eigen backpack, intussen 20 kilo, zelf moeten dragen. Viel echt niet mee. Voor vertrek naar Japan gaat er weer een pakket richting Nederland, want in Japana zullen we voornamelijk zelf onze bagage moeten dragen. Volgens mij ben ik niks vergeten en anders komt het een volgende keer. Nu ga ik de foto's proberen mee te sturen. In reacties mogen jullie ook gewoon je eigen dingen vertellen, hoor! Je hoeft niet perse op de inhoud van de nieuwsbrief te reageren. Vertel ons ook maar wat nieuwtjes. Vette brasa van Ferry en Diana







  • 10 Augustus 2008 - 11:32

    Milly-Antoinet:

    Hai goedoe. Fijn te horen dat jullie niet veel last hadden van het water. Op het nieuws was de wateroverlast een hotitem in zowel India als gewoon hier in Europa. Dus deze nieuwsbrief komt als geroepen. Ik wilde nl wel weten of jullie buiten die zone zaten.
    Ik zal je niet lastig vallen met het stomme weer in Rotterdam. Meer regen dan zon.........
    Eng hoor.....die apen. Ik moet er niet aan denken!!!!!
    Pas je wel op hoe je tilt want 20 kilo is heel wat om mee te sjouwen.
    Wat een supergoeie darmen heb jij,zeg....geneer je niet ...........
    Groetjes en tot gauw weer.
    Mildred Meyer en gezin
    Rotterdam

  • 10 Augustus 2008 - 13:45

    Frank:

    Hallo,

    Spannend zo'n "undercover" verslag vanuit de hotelkamer. Het lijkt me ook niet echt rustgevend wanneer je omringd wordt door "wilde" apen en Diana en ik zijn toch heel wat ( andere) aapjes gewend.

    Dat van die ontlasting kan ik al maar al te goed begrijpen. Het is een ramp als je darmen niet naar behoren reageren.
    Gelukkig zijn de klachten over. Foto's van het wereldwonder zijn prachtig!
    Morgen weer aan de slag op school. Dus geniet er maar dubbel van!

    lieve groet
    F.

  • 10 Augustus 2008 - 16:55

    Rita:

    Lieve Diana en Ferry.

    Het is toch wel wat byzonders die Taj Mahal in Agra. Die staat ook nog op mijn lijstje. Ik heb weer genoten van jullie verhalen. Hier beginnen maandag weer de scholen en daar hoeven jullie nog lang niet aan te denken.
    De olympische spelen zijn begonnen en we hebben al een paar gouden plakken gewonnen. Het is leuk om bekende plekjes te zien en zo maak ik die reis door China weer een beetje voor de tweede keer.

    Groetjes, Rita

  • 10 Augustus 2008 - 21:27

    Biba:

    Hi,

    Het is hier inmiddels 23.30 maar ik wilde toch nog even m'n mail checken om te kijken of er nog nieuws van jullie was aan de andere kant van de wereld, en ja het was bingo. Erg leuk dat jullie maandag even belden, fijn om te horen dat het goed gaat met jullie. Wij komen net van de verjaardag van Sophie en Ceriel die ze een paar maanden hadden uitgesteld maar was wel gezellig. We hadden op verzoek als cadeau hun hele slaapkamer gepimpt, en net als op televisie waren er bijna tranen. Morgen weer gewoon werken, ik zit er al weer helemaal in en heb het nog steeds erg naar me zin al is het in de zomermaanden wel komkommertijd in de arbeidsbemiddeling. Nou heel veel reisplezier, geniet en doe voorzichting. Liefs Biba

  • 11 Augustus 2008 - 18:56

    Joke Bos:

    Hoi Diana en Ferry,

    Ik heb jullie avonturen steeds met veel interesse en soms ook met jaloezie gelezen. Mijn vakantie was leuk maar steekt natuurlijk heel flets af tegen wat jullie aan het doen zijn.
    Bij ons is het gewone leven vandaag weer begonnen. Ik zal jullie brieven en óok wat foto's uitprinten, zodat iedereen op afstand kan meegenieten. Nu ik ben erg benieuwd hoe jullie Japan vinden en geniet ervan!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Groet,
    JOKE M. BOS

  • 12 Augustus 2008 - 15:50

    Marijke Bergshoeff:

    Hoi Diana, Wat leuk om van je te horen. Ik leef helemaal met jullie mee.
    Groetjes, Marijke B.

  • 12 Augustus 2008 - 15:51

    Marijke Bergshoeff:

    Hoi Diana, Wat leuk om van je te horen. Ik leef helemaal met jullie mee.
    Groetjes, Marijke B.

  • 12 Augustus 2008 - 15:52

    Ursula En Rob:

    Hi, Diana en Ferry mijn petje af voor jullie, de hele dag op pad en daarna een verslag naar ons toe, nou jullie verdienen een gouden medaille hoor. Het reisverslag is bijzonder interessant en actueel, het is alsof ik jullie op al die plaatsen tegenkom (Rob).Misschien kunnen jullie hiervan een boek samenstellen of een soort naslagwerk voor vakantiegangers maken. Wij kijken vol verwachting naar een nieuw verslag.
    Tip:uitkijken met de loslopende koeien en cobra's en een behoorlijke eind van de toekomst voorspellers blijven.

    Groetjes,
    Rob en Ursula

  • 13 Augustus 2008 - 08:18

    Femke:

    Halloooo,wat leuk dat jullie een reisverslag maken!En wat een mooie foto's!Als ik ook zo oud ben als jullie,hoop ik ook zulke mooie reizen te maken.Nu nog naar Frankrijk met de kinderen.Wat overigens ook heel erg leuk was!Geniet nog maar lekker en goeie reis!groetjes en liefs Femke.

  • 18 Augustus 2008 - 09:09

    Corrie En Frans:

    Hi, Ferry en Diana
    Wij hopen dat alles goed gaat daar in de verte.
    Het zijn prachtige foto,s en je leeft zo in een heel andere wereld.
    Als Daan en Eva dit lezen er ligt post voor jullie bij ons.Het stapeld op.
    Verders gaat hier alles goed en met ons ook.
    Blijf genieten van alles wat mooi is.
    Veel liefs van Corrie en Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 65700

Voorgaande reizen:

02 Januari 2023 - 03 Februari 2023

Curacao bekeken en beleefd.

30 Maart 2016 - 04 Mei 2016

VIA DE LA PLATA

24 December 2015 - 04 Januari 2016

Portugal

04 Juli 2013 - 24 Juli 2013

The Southern States

23 Mei 2013 - 23 Mei 2013

intermezzo

13 Januari 2013 - 20 Januari 2013

Een tropenkind in Lapland

19 Augustus 2012 - 17 September 2012

Op weg naar Santiago de Compostela

12 Juli 2010 - 12 Augustus 2010

Noordwest USA

08 Juli 2009 - 29 Juli 2009

Bijzonder Costa Rica

04 Juli 2008 - 30 Oktober 2008

Onze reis tussen Zuid-India en Fiji

Landen bezocht: