Na zonneschijn komt........ - Reisverslag uit Udaipur, India van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu Na zonneschijn komt........ - Reisverslag uit Udaipur, India van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Na zonneschijn komt........

Door: Ferry en Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

04 Augustus 2008 | India, Udaipur

Nu zijn we in Udaipur en 32 dagen onderweg. Nog geen irritaties, maar wel hier en daar een dipje; we gaan zo onze kinderen bellen, want die beginnen we te missen. Dit is de 4e regendag en ik heb m'n 4e jelly-belly-dag (niet achter elkaar.)
Het Gouden fort in Jaisalmer schijnt zo te heten vanwege de kleur van zandsteen in de ondergaande zon, maar volgens ons ook vanwege het goudgeld dat er verdiend wordt door de onontkoombare verkopers die niet loslaten. Dat heeft in ieder geval een schitterende bruin-gouden beddensprei opgeleverd.
Donderdag 31 juli zijn we 's middags de woestijn ingegaan. Op kamelen. Lieve beesten met geduldige drijvers. Maar funest voor mijn gevoelige billen, zodat ik nu nog met een flinke schuurwond zit.Oorzaak: mijn a-ritmische rijstijl. De zonsondergang, gezien vanaf een hoog duin was schitterend. De sfeer met kamelenmannen die op een houtvuurtje kookten en rustig toekijkende woestijnkinderen was rustig en vertrouwd.In de verte zagen we de eerste blikmsemschichten. Ons werd verteld dat het maar drie uur per jaar regent in dit gebied.
De volgende dag een rustig dagje in Jaisalmer gepland: massage, pedicure en manicure.Het licht viel uit. Een belevenis in het donker. Diana is net hersteld van de rugpijn die ze heeft opgelopen en in kan mijn nek ook weer een beetje bewegen. Nagels werden behandeld met een knippertje, voeten met een metalen rasp in een bak met water.Ik heb goede hoop dat alles weer aangroeit voor het eind van de vakantie.En toen kwam de regen met bakken naar beneden. Uitgelaten kinderen: Happy rain.'s Avonds voor her eerst buitenlands gegeten: Pizza.
Zaterdag op weg naar Jodphur. Overal overstromingen en geblokkerde wegen. Weer uitgelaten spelende kinderen.Daarna een beetje ziekjes naar het hoog gelegen Meharangarh-fort. Daarna afgedaald naar de blauwe stad en de verzopen Spices-markt.
Op zondag naar Ranakpur en Kumbhalgarh, de bergen in. In Ranakpur de grootste (witte) Jain-tempel in India vol blijmoedige rondborstige beelden en erotische voorstellingen. Op weg naar de ommuurde (35 km)stad Kumbhalgarh begaf de bus het. Na wat knip- en plakwerk deed hij het weer.
Uiteindelijk hebben we er in de hoosregen nog een uurtje rondgelopen: prachtig, zelfs met de donkergrijze luchten.
De volgende dag om 5 uur op vanwege langslopende zingende pelgrims op weg naar de Ganges. Maandag 4 augustus op weg naar Udaipur met het wonderschone Picholomeer en oogverblindende Lake Palace; dachten we. Het water van het meer is nagenoeg verdwenen, wat overblijft is erwtensoep. Het Lake Palace is lelijk wit.
Net naar een fantastische zang- en dansvoorstelling geweest in de Bhagori Ki Haveli.
Lieve groeten en graag reacties van Ferry en Diana.
We gaan nu de kids bellen.

• 04 Augustus 2008 - 16:57

Dirck:

Tja, kameelrijden moet je eerst even thuis oefenen.
    Niet klagen hoor, het hozen hebben wij hier helaas ook gehad.
    Trouwens pas op met grote mensenmassa's bij tempels. In het Noorden van India zijn er doden gevallen bij het in paniek moeten verlaten van een tempel.
    Kan ik Delilah nog iets berichten over een "yoga-experience" in India?

• 04 Augustus 2008 - 17:07

Ursula:

Het is toch goed uitkijken geblazen, vooral met de rellen etc. In het Surinaams zegt men vrede mang ede no e broko, dus wegblijven van de enorme
    mensen massa's.Diana begrijpt deze uitspraak des te beter, denken wij.

• 04 Augustus 2008 - 17:28

Richard F.:

Hallo Reizigers,

Hoe gaat het met jullie conditie, de ingewanden, de voeten en het achterwerk? Jammer dat het meer erwtensoep is geworden (was het geen dahl?). Wij hebben het nog in volle glorie mét wit paleis gezien. Wij vonden Udaipur geweldig, alle straatjes met de ambachtslieden en hun waren uitgestald, of is dat verdwenen? Ook lieve groeten terug, wij blijven meereizen.

• 04 Augustus 2008 - 17:45

Frank:

Kameelrijden is heftiger dan paardrijden.
    I'll rest my case.

Maar het is een geweldige belevenis. Heb ooit op een Marokkaanse dromedaris een tocht gemaakt door de Sahara in de jaren 70.
    Erg pittig en behoorlijk vermoeiend, maar wel weer een kick om zoiets mee te maken.

Sterkte met de dip!

Het is een goede zaak dat jullie het "thuisfront" een beetje missen.
    Dat is een heel normaal gevoel.

Het regent hier overigens ook behoorlijk, zelfs een tornado gisteren in Groningen.

Verder gewoon proberen om te blijven genieten van alle prachtige indrukken.
    De verslagen zijn erg leuk om te lezen.
    Ik kijk al weer uit naar het volgende verhaal.

Have fun and watch your health!

• 05 Augustus 2008 - 06:52

Jeanne:

Heb je de sprei in Jaisalmer gekocht in de winkel op de hoek van de hoofdstraat? Prachtig spul hebben ze daar. Jammer van de regen maar je mag nog blij zijn dat je geen hoosbui kreeg toen je op de kameel zat. Want dan is echt je hele vel eraf. (ervaring)Die dip is normaal, dat gaat echt over. Wees voorzichtig en geniet. Ga eens een keer naar de bioscoop, dat is zoooo leuk. Liefs

• 05 Augustus 2008 - 08:47

Annemie En Walther:

Hi kiddoos, kan wel begrijpen dat jullie even dippen. Het is ongelooflijk wat ik aan indrukken van jullie voorbij zie komen. Dat moet een mens toch ook verstouwen en een plek geven. En als het lijf dan ook nog zijn limieten heeft laten zien mag je thuis wel missen, lijkt mij. En gelukkig ook maar, anders zou ik denken dat jullie "rare" übermenschen zijn. Daar heb ik dus niks mee. Kortom, ik word er een raar soort van vrolijk van: dat jullie gewoon nog een warm hart hebben, zeg maar. Anyway, ik hoop dat jullie af en toe op een fijne plek even kunnen bijkomen en dat billen en buik snel hersteld zijn zodat jullie avontuur veilig verder kan gaan. Ik ga nu mijn eigen billen wassen ( douchen) Blijf jullie volgen.
    xxxxxxxxxxxxxxxx Mie

• 05 Augustus 2008 - 12:21

Linda:

Wat geniet ik steeds van jullie verhalen! Ga zo door! Een vakantie zit er voor ons dit jaar niet in, dus beleef ik zo jullie avonturen een beetje mee. Hopelijk voelen jullie je iets beter, want ziek op reis is niet gezellig.
    Liefs.

• 08 Augustus 2008 - 07:41

Corrie En Frans:

Hi, lieve buren.Alles oke hier.Zon/veel regen.
    p/s voor Eva,er ligt post voor haar bij corrie en frans.Blijven genieten van alles wat mooi is.
    gr.Corrie en Frans

• 14 Augustus 2008 - 10:11

Tina:

Fijn te horen dat jullie zo genieten, hier komt de regen ook met bakken naar beneden.Verder alles goed hier. Heel veel plezie. Ik mis jullie.
    Groetjes liefs dikke kus.

• 19 Augustus 2008 - 11:25

Anita.:

Regen, het hoort erbij, maar toch valt het niet mee...maar de gebeurtenissen zijn hierdoor wel weer zeer bijzonder om mee te maken...
    Goed dat je ons schrijft over de pedicure......
    we beseffen weer des te meer in wat voor een luxe wij leven.
    Heerlijk dat jullie zoveel afwisselende voorstellingen meemaken...

Geniet ervan...het is jullie zo gegund....Liefs Anita.