Delhi, here we come - Reisverslag uit Delhi, India van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu Delhi, here we come - Reisverslag uit Delhi, India van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Delhi, here we come

Door: Ferry en Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

26 Juli 2008 | India, Delhi

Het is zaterdag 26 juli.
We zijn al een paar dagen in hectisch Delhi.
In Mallapuram hebben we getracht om 's ochtends vroeg weer eens (langs het schuin aflopende strand) te joggen. Mallapuram heeft een relaxed hippie-achtig sfeertje met een strand waar het te gevaarlijk is om te zwemmen vanwege rotsen en stroming. Na het ontbijt richting monolitische Tiger Cave en later naar Krishna's boterbal.Geeindigd bij een beeldhouwer die schitterende beeldjes uit marmer maakt.
De volgende dag naar het bloedhete Delhi.Ons keurige hotel staat in het stadsdeel Karol Bagh waar alleen maar autoonderdelen verhandeld worden en waar iedereen op straat bezig is om iets te repareren.
Op de bonnefooi zijn we wat gaan rondlopen en na een Riksja-tochtje in de onoverzichtelijke Sadar Bazaar terecht gekomen, waar we moeilijk weg kwamen.Tuc-tucs hadden geen interesse om ons weer terug naar het hotel (in welke straat??) te brengen.
's Middags met de womnderschone supersnelle metro naar het beroemde winkelcentrum Commaught Place, waar iedereeen ons met alle geweld naar de staatswinkels wilden hebben.
Donderdag de toeristische wandelroute vanuit het Rode Fort naar alle highlights eindigend bij de grootste moskee ter wereld: de Jamai Masjid. Daarna chic geluncht in het Imperial.
Vrijdag zijn we zowat de hele dag bezig geweest om een pakketje overbodige boeken en wat andere spulletjes vanuit een postkantoor verzonden te krijgen. Bij de staatswinkels hebben we tenslotte nog een paar zeer interessante souvenirs kunnen scoren.
Zaterdag kwam onze groep om half acht in de ochtend aan.Om 9 uur samen ontbeten en daarna om 10 uur de City-tour.Indrukwekkend was de crematieplaats van Ghandi en de schitterende Lotus Temple, waar we iets langer moesten blijven vanwege een tropische hoosbui.
Morgen gaan we op toer.
Groetjes,
Diana en Ferry

• 27 Juli 2008 - 10:40

Marc Zoon:

Hallo dan,

ik neem aan dat jullie wel het 1 en ander meekrijgen mbt de aanslagen in India. Ik was opgelcht om te vernemen dat het niet in jullie directe nabijheid is gebeurd. Niettemin, wees alert, vooral op drukke plaatsen. Verder natuurlijk een prettige voortzetting;) Ik hoop gauw weer meer te vernemen.

• 27 Juli 2008 - 13:27

Ursula:

Hallo Luitjes,sorry voor de wat late reactie op voorgaande mailtjes, wij waren zelf op vakantie in Italie,maar vanaf heden pakken wij de draad van mailtjes weer op.Nou allemaal heel indrukwekkend en eigenlijk om jaloers op te zijn.Geniet ervan en wees voorzichtig.Hoop gauw weer iets te vernemen.
    Groetjes

• 27 Juli 2008 - 20:03

Wil:

Ik vindt het weereen mooie reis verhaal
    Doe voorzichtig en geniet
    Groetjes Wil

• 28 Juli 2008 - 06:19

Jeanne:

Hoi, Indrukwekkend is Dehli, niet? De ambassadewijk is ook heel mooi. In Bangalore en Hyderabad zijn doden te betreuren bij aanslagen van fundamentalistische moslims. Wees vooral in Dehli voorzichtig! Oplettend genieten heet dit. groetjes Jeanne en Ben

• 29 Juli 2008 - 11:17

Daan:

hoi! klinkt allemaal echt te gek en de foto's zijn fantastisch! kan je niet even een goeie ruil doen voor dat mooie hemelbed? merc en ik zijn nog op zoek naar een goed bed! aan goed e nachtrust ontbreekt het jullie niet blijkbaar! Ben nog even bij corry en frans langsgeweest en die gaan lekker met de cruise naar brazilie... tja dat kan natuurlijk ook, er werd mij zelfs bijna een cruise vakantie aangepraat! ben denk ik toch wel iets jaloerser op de vakantie rondreis die jullie afleggen... hoe gaat het met de organisatie van je tas? alles nog steeds netjes gevouwen of toch al iets nonchanlanter? veel plezier nog daar en lees graag jullie verhalen! liefs daan