onze start in Zuid-India - Reisverslag uit Mysore, India van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu onze start in Zuid-India - Reisverslag uit Mysore, India van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu
VIP-Report

onze start in Zuid-India

Door: Ferry en Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

06 Juli 2008 | India, Mysore

Daar zijn we dan!Nou, dat had heel wat voeten in de aarde, zeg! We hebben nog in geen een hotel gelogeerd, waar we onze laptop op de kamer konden gebruiken. Ferry en ik zitten nu in een internetwinkel in Mysore en de jongeman was zo aardig onze laptop aan te sluiten. Well, hoe zijn we hier terechtgekomen. Na een gruwelijke reis, wat tijd betreft, waren we op 5 juli om drie uur 's nachts in Bangalore(Bangaluru voor de natives)Hadden natuurlijk helemaal geen bal gezien tijdens de twee uur durende rit naar het hotel 's nachts, maar dat werd , na een paar uur slaap!!!!ruimschoots goedgemaakt. Jeetje, wat een stad! 20 miljoen inwoners, waarvan vele in hutjes langs de wegen. Man, wat een kennismaking. Groot, vuil, opgebroken voor werkzaamheden, druk, druk, druk. Maar....we hebben een schatje als driver. Harry, met een moeilijke achternaam. De auto is, helaas Richard, een goed onderhouden Indiase Suzuki. Met airco. Van Bangalore reden we naar Hassan en dat duurde erg lang, want het is in Bangalore praktisch de hele dag rush hour. Harry rijdt hartstikke goed, heeft humor, spreekt Engels met een Indiaas accent en heeft het over "soes" als hij juice bedoelt. Voor we in Hassan waren, was het al lunchtijd en als we niet moddervet worden van het heerlijke eten, voor een habbekrats Jeanne, dan begrijp ik er niks van. Want niet alleen de lunches zijn overheerlijk, ook de diners. Ontbijt is elke dag warm en ook niet te versmaden. Enfin, we kunnen na 4 maanden altijd nog op dieet. Na de lunch zijn we een paar tempels gaan bezoeken. Frappant is, dat de meeste toerisen uit India zelf zijn. Iedereen maakt een praatje en is buitengewoon vriendelijk. Vandaag zijn we om half 10 gaan rijden naar Mysore. Prachtige landelijke omgeving met bergen op de achtergrond. Genieten. We zijn nu even zonder Harry. Vanavond gaan we kijken naar het helemaal verlichte, op een na grootste paleis van India. De hotels hadden van mij iets luxueuzer mogen zijn. Maar let op, we klagen niet. Hier blijven we twee nachten en daarna gaan we naar Wayanad. Gegroet, allen en tot de volgende keer. Ik probeer een paar foto's toe te voegen, maar misschien moet ik eerst een paar keer oefenen......

• 06 Juli 2008 - 12:41

Erika En Frank:

Leuk Leuk Leuk. Doe wel voorzichtig, hoor. Groetjes uit Paramaribo.

• 06 Juli 2008 - 15:06

Anja:

`Zo ver weg en toch dicht bij! Leuk om van jullie te horen.
    Blijf oefenen dat met de foto's.
    Ik ben zeer benieuwd. Wanakkam

• 06 Juli 2008 - 15:24

Frank:

Het klinkt goed........en zeer zeker al indrukwekkend. Foto's zijn volgens mij nog niet gelukt.
    Keep on trying! X

• 06 Juli 2008 - 16:52

Wil:

Enig om het samen met jullie de reis mee te maken heel veel pleizier en geniet ervan .
    Groetjes van Wil

• 06 Juli 2008 - 19:49

Biba:

Hi avonturiers,

Blij te horen dat jullie veilig aangekomen zijn. KLinkt goed zeg dat eten aan de andere kant van de wereld !! Wij komen net van de verjaardag van Jan Prijs. En pa ik heb het buffet maar geopend omdat dat toch iemand die honeurs waar moest nemen en Theo was er ook niet dus toen heb ik het maar gedaan. Nou pas goed op jezelf.
    Ciao x Biba

• 06 Juli 2008 - 20:33

Rita:

Het klinkt goed. Ik verheug mij op alle verhalen. Veel plezier.

• 07 Juli 2008 - 07:08

Jeanne:

oooo, ik wil erbij zijn! Ik wist wel dat jullie dit een interressant land zouden vinden. India kruipt onder je huid. Veel plezier.

• 07 Juli 2008 - 18:48

Richard Koffijberg:

Leuk bericht. Jammer van die auto, maar het gaat om de ervaring. Het is en blijft natuurlijk een avontuur zo,n vakantie. blijf gezond en geniet. Ps hoe is ferry zijn haar bevallen? Groeten Richard en Brigit

• 09 Juli 2008 - 07:07

Richard:

Hoi Diana en Ferry,

Hoezo gruwelijke reis? Hebben jullie nare dingen meegemaakt, of was het gewoon een lange, hete rit over wat minder goede wegen, zoals gebruikelijk in Azië? Reizen is Leiden, pardon Lijden. Ja, Mysore is een grote, levendige stad met een mooi paleis en heel veel heerlijke restaurantjes. Voor ons is het alweer tien jaar geleden!
    Groeten aan Harry (je kunt hem onderweg taal- en spraaklessen geven.
    Veel liefs en vergeet vooral niet te genieten. (Tussen haakjes: hoe gaat het met de video-opnamen? Hebben jullie al wat terug gezien?)Richard

• 19 Juli 2008 - 21:50

Anita:

Ik ben net terug van vakantie, Madeira..maar als ik jullie verhaal lees, begint het te kriebelen...
    Geniet van alle bijzonderheden...
    liefs Anita.