Van Mysore naar Kochi - Reisverslag uit Kochi, India van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu Van Mysore naar Kochi - Reisverslag uit Kochi, India van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Van Mysore naar Kochi

Door: Ferry en Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

10 Juli 2008 | India, Kochi

Voor Mysore hebben we blootsvoets de honderden treden bestegen naar de 17 meter hoge naakte meester Gomateshvara. Hadden we bij nader inzien ook met een draagstoel kunnen doen met seniorkorting.
In Mysore het spreekwoordelijke highlight gezien: het eftelingachtige verlichte paleis van de Maharadja.
De volgende dag de Chamundihill op en gezegend met gele en rode stip op het zeer kort geknipte (voor)hoofd afgedaald (wel met auto) naar de heilge stier Nandi, het rijdier van Shiva.Daar keeg ook Diana haar rode stip.
's Middags op de hectische Devarajamarkt Lotusolie laten aansmeren door aardige jongens. Tussendoor drie keer culinair getafeld. Heerljk is vooral de Thali op bananenblad met papperdam, chappati en rijst en 10 verschillende heerlijke mmestal vegetarische prutjes voor nog geen honderd roepies.
De dag daarop van Mysore door een schitterende natuur naar het kleine Wayanad gereden.Door een natuurpark met metershoge bamboe, hertjes, apen en olifanten...drollen.Tenslotte na uren rijden in de motregen de berg van Edakkal-grotten met rotstekeningen uit het stenen tijdperk (foto's volgen) beklommen. Inspannend maar bijzonder!!
Inmiddels ook gewend aan het playstation-rijgedrag van de Indiërs. Het lijkt roekeloos maar het gaat als in een opwindende paringsdans steeds goed. Toen waren we dan bij de steiger van Cochin(Kochi) en gingen met het veer, over naar het fort, waar ons hotel was. 's Avonds naar een Kathakali-dansvoorstelling. Waanzinnig goed! Vooraf hebben we het schminken mogen bijwonen. Daar zijn ze echt heel lang mee bezig. Het ziet er dan ook prachtig uit. Vandaag hebben we de sightseeingtour te voet gemaakt. Hareramen( zo heet onze chauffeur voluit)kon het maar moeilijk loslaten. Maar ja, eigenwijze reizigers als wij zijn, toch te voet gegaan. Vanmiddag een Ayurvedische massage ondergaan en alle spierpijn van alle klimpartijen behoorden na anderhalf uur, tot het verleden. Morgen gaan we voordat we rijden naar Cherrai, eerst nog naar Ernakulam, voor de winkels. We moeten toch op onze was wachten. Die droogt namelijk niet zo gemakkelijk tijdens de moesson.....

• 10 Juli 2008 - 14:30

Wil:

Wat een prachtige reis tot nu toe maken jullie.
    Hartelijke groetjes
    Wil

• 10 Juli 2008 - 14:44

Richard F.:

Als ik dat zo lees, dan vliegen de pondjes eraan! Maar je bent wel een snelle steiger, pardon, stijger (met rode stip). Ook wij zijn naar de Kathakali-voorstelling in Cochin geweest, inclusief het schminken. De videobeelden zullen duidelijkheid verschaffen, toch?

Grroetjes, Richard

• 11 Juli 2008 - 11:49

Jeanne:

Mooi hé, de Kathakalivoorstelling. Daarnaast in het restaurant kun je bier krijgen in een theepot (want alcohol mag daar niet geschonken worden). Nemen jullie ook de boot naar het andere deel van Cochin? Is de moeite waard! In de Leidsestraat kun je dezelfde Thali krijgen op bananenblad voor
    € 40.-. Een verschil hé.
    Enjoy, Jeanne

• 19 Juli 2008 - 22:08

Anita:

Op een avond beleef ik jullie reis, het is twaalf uur 's nachts.. 20 Juli...
    Zo bijzonder, dat jullie zo ver zijn en zoveel beleven...het lijkt wel een sprookje!!!
    Het genieten wordt intenser he..Ik ben blij voor jullie!!!
    Liefs..Anita

• 21 Juli 2008 - 11:27

Coriie En Frans:

Alles goed hier en hopen dat jullie ook heel veel plezier hebben

• 22 Juli 2008 - 20:11

Corrie En Frans:

Hoi Ferry en Diana
    jullie vrienden weten ook hierover te praten als ik dat zo lees. De foto,s zijn prachtig die je maakt.
    Geniet ervan van alles wat mooi is.
    gr.corrie en frans