We zijn nog niet weg..... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu We zijn nog niet weg..... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu
VIP-Report

We zijn nog niet weg.....

Door: Ferry en Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

26 Mei 2008 | Nederland, Amsterdam

We zijn nog niet eens op pad en jullie hebben al een nieuw berichtje te pakken.
Onze reis door China, Tibet en Nepal is gewijzigd. Koning Aap geeft een negatief reisadvies, i.v.m. de recente toestanden tussen China en Tibet. We kregen de keus; of de reis omzetten naar een individuele reis zoals we die doen in India, of aansluiten bij een 30 daagse reis door China. We hebben gekozen voor de laatste mogelijkheid.
We zijn er niet gelukkig mee, want Tibet en Nepal wilden we allebei graag heen, maar het is niet anders. We gaan gewoon genieten van China en mochten we het leven hebben, doen we Tibet en Nepal een andere keer.
Zoals het er nu uitziet, beginnen we nog steeds op 4 juli in Bangalore, India.
Van Bangalore gaan we naar Hassan, Mysore, Wynad, Kochi, Cherai, Allepey, Thekkady, Madurai, Aathor, Tanjore, Swamimalai, Pondicherry, Mamallapuram, Cennai. En dat allemaal in een auto met privé chauffeur. Volgens Richard en Yvonne zijn dat van die oude Engelse auto's met craquelé leren bekleding. Kick toch?
Op 23 juli vliegen we naar Delhi, om op 24 juli naar Beijing te vertrekken.
We komen op een later tijdstip weer in Delhi om voor 2 dagen naar Agra( Taj Mahal) te gaan, maar daar berichten we wel over wanneer het zover is. For now,
groet, Ferry en Diana

• 26 Mei 2008 - 19:06

Joke:

Jammer, dat jullie niet naar Tibet en Nepal kunnen, maar wie weet komen jullie er toch nog wel een keer!!!!!

• 26 Mei 2008 - 21:08

Geery:

zéker jammer!Nepal hebben wij juist als een verademing ervaren na hectisch en druk India.Maar misschien heeft China ook wel zo z'n rustpunten......bovendien kun je in zo'n luxe wagen met leren bekleding vast wel af en toe een lekker dutje doen!
    Veel plezier beiden!!!!

• 26 Mei 2008 - 21:59

Richard:

jammer, maar het gaat vast later nog wel lukken. Wij hebben zelf ook plannen voor Tibet en (opnieuw) Nepal. By the way, onze kast is (eindelijk) gearriveerd, 6 weken te laat, maar een beauty. Misschien hebben jullie binnenkort nog even tijd voor een borrel, voor jullie vertrek. Grrrr, Richard (& Y)

• 27 Mei 2008 - 07:28

Kacka :

It's a pitty that you cannot go to Nepal and Tibet, but I'm sure you will see this place in the coming years. It will be fab in the old English car with the Indian driver who will say yes Seer, yes Maam to everything.... ;)
    Btw. small, special, funny but handy presents for your trip are waiting here for you in H'sum :) See you

• 27 Mei 2008 - 11:30

Judith:

Balen dat het toch weer anders loopt, maar goed jullie gaan op pad en maken een fantastische reis.

• 27 Mei 2008 - 19:26

Frank:

Inderdaad, wel vervelend dat de geplande trip niet door kan gaan. Tibet schijnt een belevenis te zijn.
    ( Mijn buurvrouw Mellie is met haar vriend is er vorig jaar geweest en ze was helemaal lyrisch, vooral over
    L(h)asa, de hoofdstad....... en het paleis van de verdreven Dalai Lama........maar de Chinezen hebben daar al een grote invloed op het dagelijkse leven en de vrijheid van de Tibetanen. Dat is wel een beetje beklemmend voor ons "vrije Hollanders".
    De situatie tussen de twee landen is wel delicaat op het moment. Zeker met de Olympische Spelen en het prestige van China als nieuwe wereldmacht in het vooruitzicht.

In dit geval toch wijzer om te kiezen voor jullie eigen veiligheid.

En China is in feite ook giga: zoveel verschillende aspecten en indrukken........in ieder geval wordt het een ervaring om nooit meer te vergeten.

Count your blessings!

love
    Frank

• 28 Mei 2008 - 05:34

Lucia:

Jammer, maar het blijft een mooie reis en 30 dagen China..... nu kunnen jullie Chinees leren. Tibet en Nepal een andere keer.
    See you saturday, Diana.
    Groetjes.