Van Vitry le Francois naar Nevers - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu Van Vitry le Francois naar Nevers - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Van Vitry le Francois naar Nevers

Door: Ferry en Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

21 September 2012 | Frankrijk, Nevers

Zo lastig om niet onderweg te kunnen schrijven over onze avonturen, maar ja, in Frankrijk is niet overal WIFI en een pc kunnen gebruiken is helemaal onmogelijk, zoniet, lastig.
Zal proberen om niet te veel van de hak op de tak te springen, want deze keer is het een verslag van een maand. We hebben 560 km afgelegd en in vele plaatsen geslapen.

We vertrokken op 19 augustus richting Parijs, met overstap naar Vitry.
We sliepen in een totaal verlaten hotel. De sleutel konden we pakken uit een kluisje. Gegeten hebben we op het bekende pleintje bij de kerk.

De volgende dag liepen we naar OUTINES De temperatuur was gelukkig nog niet op het toppunt van 31 graden. We waren vroeg vertrokken.
Prachtige slaapplek met table d'hote. eten was uitgebreid en heerlijk.
Na een goede nachtrust vertrokken naar Chavanges. Gelukkig weer aangekomen voor de ergste hitte toesloeg, maar sommige gastheren/vrouwen vinden het verdacht dat wij zo vroeg aankomen. JA HALLO!! WE VERTREKKEN OM HALF 8!!

In CHAVANGES sliepen we bij Belgen die zich helemaal voor pelgrims inzetten. We werden erg vertroeteld. stoeltjes in de schaduw enzo. Gegeten bij een Italiaanse Turk die zijn pizza's kneedde in een machine...

Onderweg naar PRECY-SAINT-MARTIN eerst verkeerd gelopen door slechte markering. Enfin, toch gevonden. Wel drie hertjes gezien. cadeautjes. Hebben daar lekker gegeten. Beetje rare vrouw, maar wel wifi!!! De volgende dag ons eigen ontbijtje gegeten van oudbakken desembrood en het brood van mevrouw als lunch meegenomen. Er zaten een stel hinderlijke pubers aan de ontbijttafel.

Op naar DIENVILLE. Daar sliepen we op een camping. De eigenares was een oude brompot met dikke benen door slecht functionerende nieren. De camping is op sterven na dood. Wel een mooie plek aan de rivier de Aube.

Verder naar La LOGE-AUX-CHEVRES. Daar sliepen we in een gite rural. In ons huisje konden 12 personen en wij waren alleen. Het stierf er van de muggen. Vreselijk geslapen. Het eten dat de eigenares voor ons had gekookt, was geweldig. Alles, behalve de bataten, kwam uit eigen tuin. Echt super!!!

En toen dus naar MESNIL-SAINT-PÈRE. Daar zijn we twee nachten geweest. Deze plek ligt niet op de route. We zijn gelopen naar MAROLLES-LES-BAILLY. Daar hebben we een bestelde taxi genomen naar onze slaapplek voor 60 euro!!!Als we dat van tevoren hadden geweten.... enfin, je maakt wat mee. MESNIL was superleuk. vlakbij LAC D'ORIENT. Daar zijn we op de fiets heengegaan. We sliepen in Auberge du Lac. slechte wifi :), maar een TOP CHEF. Echt sterrenkwaliteit.

Na de welverdiende rust weer met een taxi naar onze stopplek(40 euro) en op pad naar Bar-Sur-Seine.

• 21 September 2012 - 15:20

Rob Chauthi:

Hi Diana & Ferry,
    Leuk dat jullie ons op de hoogte brengen van jullie reisverslag, ben niet verrast maar verwachte het al.
    Diana slimme meid, die pet staat je goed zo lijk je echt op een surinaamse wakka mang. Wij hopen dat je vakantie ook heel succesvol zal verlopen, geniet er met volle teugen ervan en blijf ons op de hoogte houden van de gang van zaken.

groetjes,

Rob & Ursula

• 22 September 2012 - 11:42

Frank Van Dongen:

Mooi ( foto)verslag. Jullie hebben wel een prachtig gedeelte van Frankrijk belopen en gezien. Veel uitersten!
    Schitterende landschappen, gezellige en rustige Franse dorpjes.
    Heerliijk gegeten...........op exclusieve plekjes.

Thats life!

gr.
    Frank

• 23 September 2012 - 20:35

Marleen:

hallo diana en ferry,

Leuk om jullie verslag te lezen.We hebben deels dezelfde route gelopen. Ook wij sliepen helemaal alleen in de gite in la loge aux chevres. Alleen konden zij niet koken omdat ze weg waren die avond.
    Wel een lekker ontbijt. En ook wij zijn meermalen verkeerd gelopen omdat de markering ontbrak.
    Ik heb nog geklaagd bij de plaatselijke St Jacobsafdeling die verantwoordelijk was voor de markering in dit gebied maar men vond dat een beetje avontuur er bij hoorde ;-)

• 01 November 2012 - 22:50

Raoul:

Nou, die cursus fotografie kan je overslaan...

• 02 November 2012 - 07:55

Diana:

Dit zijn kiekjes, Raoul. Op twee of drie na, gemaakt met mijn telefoon en de rest met de lumix! Dank je wel voor je compliment.