Geland in La Calzada de Béjar - Reisverslag uit La Calzada de Béjar, Spanje van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu Geland in La Calzada de Béjar - Reisverslag uit La Calzada de Béjar, Spanje van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu

Geland in La Calzada de Béjar

Blijf op de hoogte en volg Diana

22 April 2016 | Spanje, La Calzada de Béjar

Ik kneep hem wel een beetje voor vandaag.
We deden twee etappes, een van 9, met een klimmetje van 200 meter en een van 11 met een klimmetje van nog een keer 200 m.
Ben van nature niet zo'n lichtvoetige klimmer, als Ferry, dus...
Maar ongemerkt moet mijn klimconditie erg goed geworden zijn, want ik deed niet onder voor Ferry. Achter elkaar en zonder gehijg en gepuf #trots#
De eerste 9 hebben we via het asfalt gedaan.
We konden het pad zien en dat bracht slechte herinneringen aan eergisteren..
Bovendien hielden we het ook niet helemaal droog. Af en toe kwam de zegen van boven.
Eenmaal aangekomen in Baños de Montmayor, kropen we een bar in en hebben lekker gerust met een theetje en een koffie.
Toen we weer vertrokken, zei de bareigenaar dat de route erg mooi was en dat er niet veel water lag.
Hij had gelijk! Prachtig!!
Met groot genoegen gewandeld naar la Calzada.
Onderweg liepen we eerst met een jong stel uit Zuid-Korea en ca 5 km voor ons einddoel, kwamen we Darcy, uit California en haar amant uit Spanje tegen.
Met hen hadden we kennisgemaakt in hostal Asturias.
In La Calzada slapen we in een oud Romaans pand, prachtig opgeknapt. Onze kamer is giga en erg mooi. Goed bed, prima douche, voor 15 p.p.
Voor de lunch gingen we naar de bar en daar werd alleen maar muziek van Prince gedraaid. Gezellig zitten kletsen met Darcy en vriend, twee engelsmannen en het stel dat was uitgeweken naar Placensia, was er ook. Die hebben de Arco nooit gezien. Zonde!!
Vanavond kookt de gastvrouw voor ons.
Morgen hebben we iets leuks.
Ines ten Berge van het Camino programma van de KRO zoekt ons op, onderweg en gaat ons interviewen. Leuk hè?
Wanneer het uitgezonden wordt? No se.

• 22 April 2016 - 20:35

Anita:

Wat een geweldige wandeling en mooie uitzichten,slaapplekken en lieve mensen.
    Heerlijk wandelen en ondertussen conditie opbouwen.
    Dit is echt genieten!
    Ik geniet mee!
    Veel pret met het vervolg.
    Liefs Anita.

• 23 April 2016 - 07:21

Jeanne:

Leuk verhaal. Veel plezier en maak er een mooi interview van.