Nog 19 km naar Zamora - Reisverslag uit Villanueva de Campeán, Spanje van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu Nog 19 km naar Zamora - Reisverslag uit Villanueva de Campeán, Spanje van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu

Nog 19 km naar Zamora

Blijf op de hoogte en volg Diana

29 April 2016 | Spanje, Villanueva de Campeán

Gistermiddag in de bar kwamen we Michelle en Michel tegen.
Pelgrims, bekend vanaf Carcaboso, bij señora Elena.
Ze zaten in een andere albergue en de eigenares had gezegd dat het pad naar Villanueva de Campean, flooded was en dat men alleen via de weg kon lopen.
Wij er de pest in! Zij gingen met de bus voorbij VdC en zouden in een dorpje 10 km voor Zamora slapen.
Ik heb mailcontact met twee Engelse pelgrims, die een dag voorlopen(ook een keer een taxi genomen) en die heb ik het gevraagd. Geen water waar je niet omheen kon lopen, schreven ze.
Onze herbergier zei hetzelfde, dus gingen wij op pad.
Heerlijke wandeling. Inderdaad, hier en daar nog wat grote plassen en aan de erosie van de klei/aarde op het pad kon je zien, dat het heftig geweest moest zijn.
Hier en daar hing nog rood/wit afzetlint.
De zon scheen, de bomen, koeien, vogels en kikkers waren weer terug, dus we waren helemaal happy!
Stel dat wij de Asfaltweg hadden genomen!

Aangekomen in VdC hebben we ingecheckt in de Posada.
Het is echt een volkomen oninteressant dorp. Een bar die niet eens tapas geeft bij de wijn! ;)
We hebben goede bedden, een ruime kamer en morgen gaan we naar Zamora!
Desayunos a las ocho y vamos!
Nog maar een wandeling van 19 km...onze 30ste wandeldag

• 30 April 2016 - 01:15

Anita:

Wat een heerlijke tocht/ wandeling.
    Fijn om zo mee te reizen/ wandelen.
    Geniet lekker verder! ❤️

• 30 April 2016 - 10:54

Richard Ferry:

Hebben jullie al schimmel tussen de tenen? Bij ons waat het bloedheet in Okayama, zie foto's. Sterkte/succes morgen.
    Wij gaan naar Fukuoka (aangepast programma- het eten daar schijnt het beste van Japan te zijn - mmmmmmmmm)
    grrr, Y&R