Verslag 3 - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu Verslag 3 - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu

Verslag 3

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

19 Augustus 2014 | Spanje, Santo Domingo de la Calzada

Verslag 3
Deze keer op mijn telefoon, dus alvast vergeving verzocht voor rare spelfouten.
We zijn in een alleraardigst stadje in een joekel van een albergue.
Een heleboel kamers, drie verdiepingen en wij op de tweede in kamer 2. Zestien bedden(8x2 gestapeld)

De laatste nachten heel riant met z'n tweeën een kamer gehad, dus het is weer ff wennen.
Wat wel weer heel erg leuk is, is het weerzien met pelgrims waar je af en toe mee samen gelopen en geslapen hebt.
Het wordt bijna familie, zeg maar..zoenen bij het weerzienBlozend gezichtjeGrijnzend gezichtje met lachende ogen
Engeland, Honduras, Italië en sinds kort, Duitsland zijn er weer bij.
Zelfs de mede-pelgrims die je langs de route tegenkomt, groeten in de herberg met een blik van herkenning in hun ogen.
Dat is wel een erg leuke kant van het pelgrimeren.

Vanavond gaan Nolly en Fleur uit Oss koken en wij hebben een fles Rioja uit 2009 bij gekocht.

Richard, het spijt mij, dat we je zoveel last bezorgen met het pakketje dat we naar jullie gepost hebben.
Dat was niet de intentie.

Dirck, Roncevalles kan 1500 pelgrims herbergen, maar in het klooster, waar wij zaten, konden 150 mensen slapen.

We zijn nu weer in Spanje. Hebben Baskenland achter ons gelaten. Morgen zijn we La Rioja uit en lopen dan een hele tijd in de regio's Castilie en Leon.
Nog drie routes en we zijn in Burgos voor twee nachten.
Het lopen gaat ons tot nu toe goed af, hoewel het soms link lopen is op de steenslagpaden.
Fleur is vandaag gegleden en gevallen.
Lelijke schaafwond aan de zijkant van haar been. Het blijft steeds; alert blijven. Het is niet zo gemakkelijk als wandelen in Nederland....

• 19 Augustus 2014 - 21:16

Richard:

Diana, als je de adressering goed hebt gedaan, valt je niets te verwijten. Morgen zullen we weten of PostNl of jij de fout in bent gegaan en de grote verdwijntruc heeft veroorzaakt.
    We hebben geoogst, ik vrees dat jullie tuintje nu 'Verdronken Land" is door de heftige regenval deze week (deze maand al anderhalf maal zoveel als gebruikelijk).
    Veel plezier met de wandelingetjes (en de Rioja)

• 19 Augustus 2014 - 21:48

Anita Neijssel:

Werkelijk te gek , dat jullie dit doen. Elke keer weer voel ik jullie lopen en ben zo blij voor jullie.
    Ik hoop het ,al is het maar een klein stukje, ook mee te mogen maken.

Geniet van alle bijzondere momenten ! X Anita.

• 20 Augustus 2014 - 05:51

Jeanne:

Mooi verslag weer Diana. Die steenslag is wat minder. De Rioja maakt het dan weer goed. Veel succes.

• 20 Augustus 2014 - 08:54

Dirck:

Ja iets teveel Rioja en dan die steenslagpaden gaat niet samen:)
    Als het maar droog blijft, hier lijkt het af en toe wel herfst en als het regent gaat de douche open.
    Succes verder.

• 20 Augustus 2014 - 15:47

Linda:

Wat leuk om je verslagen weer te lezen, Diana. Je schrijft zo beeldend dat ik het helemaal voor me zie; met de foto's op fb erbij een waar genoegen. Grote bewondering voor jullie spirit. Geniet en laat ons meegenieten.