1000 mm neerslag per jaar - Reisverslag uit Port Angeles, Verenigde Staten van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu 1000 mm neerslag per jaar - Reisverslag uit Port Angeles, Verenigde Staten van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu

1000 mm neerslag per jaar

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

23 Juli 2010 | Verenigde Staten, Port Angeles

Je moet je voorstellen, dat Olympia National Park 1000 mm per jaar aan neerslag kent, en dat meer dan 20 dagen per maand, de hemel bewolkt is. Welke goede fee zorgt er voor ons onderweg? We hebben 2 stralende dagen gehad en de foto's zijn daar getuige van.
Helemaal vergeten, om nog te vertellen, dat de blauwe kleur van Crater Lake NIET solo is te fotograferen. Het meer is bijna 600 meter diep en de blauwe kleur in het spectrum schijnt heel diep te gaan. Ik kon alleen maar het blauw laten zien, als er ook maar IETS anders zichtbaar werd op de foto. Believe it or not. Ik heb alle lenzen en zowat elke instelling uitgeprobeerd.
Wat ik ook verzuimd heb te vertellen, is dat wij in SF naar een "anti"musical zijn geweest. "Beach, Blanket, Babylon".
We hebben ons de tranen gelachen. Geweldig!
Iets opmerkelijks: Amerikanen lijken minder dik te zijn. Drie jaar geleden, waren het naar ons idee, veel meer. De porties in de restaurants zijn aanmerkelijk kleiner geworden. Gaat dus de goede kant op.
Leuk bord aan de kant van de weg: "Litter and it will hurt".
1000 dollar fine.
Nog een leuke sign: "Your tax dollars at work" bij wegwerkzaamheden. :-)
Ferry en ik worden steeds bruiner. Mijn kleur gaat steeds meer overeenkomsten vertonen met de "natives".
In Portland hadden we zo'n mazzel. In de "cultuurwijk" speelde een Afrikaanse band. "Jujuba". De zanger heeft nog in de band van King Sunny Adé gespeeld. Was echt een cadeautje. Ik durfde eerst niet te dansen, maar op een gegeven moment, Ferry wilde ook heel graag, ben ik toch gaan dansen en toen zei iemand: "What took you so long?"
Voor de rest was het een beetje slenteren in de stad. Kinderen in spel met water, was leuk. We hebben een local biertje in een bierbrouwerij gedronken.Was lekker.
Toen we onderweg naar Olympic National Park waren, waren de bermen hoog en volledig begroeid met licht en donkerpaarse lathyrus. Kijk en geniet van de wilde bergbloemen die ik gefotografeerd heb. Op de berg vond Ferry ook plukken zwart haar van zwarte beren. Gelukkig niet tegengekomen.
Vandaag een paar trails gelopen. Goed te doen. Wel klimmen, maar voor ons niet moeilijk. Wij zijn bikkels. ;-)
Morgen moet de auto om half 7 bij het veer staan, wanneer het loket opengaat, want we konden niet meer reserveren en we moeten toch echt oversteken naar Victoria op Vancouver Island. Daar blijven we ook twee dagen. Michael Bubble heeft daar een concert. Ik geef ons niet veel kans, maar we gaan proberen of we kaarten kunnen kopen.
Ferry doet het volgende verslag. Ik ben terug....wanneer ik terugben.
hugs, Ferry en Diana

  • 24 Juli 2010 - 10:26

    Frank:

    Hoi "bikkels"! Wat een geweldige natuur. Ook al hebben jullie al heel veel reiservaring, dit moet ook wederom weer een geweldige belevenis zijn. Ik kijk uit naar het volgende reisverslag!
    Have Fun!

  • 24 Juli 2010 - 11:13

    Rita:

    Hallo reizigers.

    Ik lees weer met veel plezier jullie reisver-slag. De foto's zijn erg mooi. Geniet van jullie mooie reis.

    Brasa

  • 25 Juli 2010 - 13:22

    Milly:

    Heerlijke natuur lijkt mij.
    Prachtige foto's.
    Heej genietse van jullie vakantie.
    Thnx voor 't delen!

  • 25 Juli 2010 - 13:25

    Milly:

    Zijn nog bijzondere dieren tegengekomen? Beren?

  • 26 Juli 2010 - 17:43

    Biba :

    Wederom een mooie reis zo te lezen. En wat een mooie Manpower vestiging daar kunnen we hier nog een puntje aan zuigen haha. Ik weet wel waarom jullie geen beren zijn tegen gekomen die liggen allemaal lekker ''uit te rusten'' op een muurtje.
    Fijne reis en take care.
    Liefs Biba

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 65700

Voorgaande reizen:

02 Januari 2023 - 03 Februari 2023

Curacao bekeken en beleefd.

30 Maart 2016 - 04 Mei 2016

VIA DE LA PLATA

24 December 2015 - 04 Januari 2016

Portugal

04 Juli 2013 - 24 Juli 2013

The Southern States

23 Mei 2013 - 23 Mei 2013

intermezzo

13 Januari 2013 - 20 Januari 2013

Een tropenkind in Lapland

19 Augustus 2012 - 17 September 2012

Op weg naar Santiago de Compostela

12 Juli 2010 - 12 Augustus 2010

Noordwest USA

08 Juli 2009 - 29 Juli 2009

Bijzonder Costa Rica

04 Juli 2008 - 30 Oktober 2008

Onze reis tussen Zuid-India en Fiji

Landen bezocht: