intermezzo 3 - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu intermezzo 3 - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu

intermezzo 3

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

05 Juni 2013 | Nederland, Amersfoort

Van het 400 km lange trekvogelpad, hebben we intussen 175 km afgelegd. In 3 x 3 dagen en 1x een tussentijdse.
We zijn even klaar met het lopen van dit pad, omdat we volgende week maandag terug zouden hebben gereisd vanuit Frankrijk. Dat betekent, dat we weer overgaan tot ons "gewoon" weekprogramma.
Na Frankrijk pakken we dit pad weer op en misschien lopen we hem dan wel achter elkaar door. Dat moet te doen zijn in hooguit 14 dagen.

Zondag zijn we met de auto gereden naar Bosbadlaan, hebben daar geparkeerd, zijn met de bus teruggereisd naar Baarn en hebben vervolgens gelopen naar de auto. Deze km zouden teveel zijn geweest op dinsdag, dus hebben we die apart gedaan. :-)
Onderweg liepen we o.a. door prachtig aangelegde parken, horende bij het kasteel Groeneveld. Schitterend.

Maandag hebben we gelopen van thuis naar Naarden. Via Weesp, langs het Naardermeer. We sliepen in Naarden bij MMK. Ergens aan het pad langs het meer, hebben we gerust bij een kittig oud vrouwtje. Achentachtig, nog prima ter been, krachtige stem en goed bij de pinken. Thee, koffie of chocomelk, 1euro. Toiletbezoek, 10 cent.
Daar zat een vogelaar(ster?) bij te komen. Zij was op zoek naar de purperreiger die bij het Naardermeer broedt en nergens anders.
Voor mij was het vooral genieten van alles dat groeit en bloeit onderweg.
We zijn ook nog blijven hangen bij Gasterij Stadzigt. Prachtige plek.
Toen we bij MMK aankwamen, begon de zon eindelijk te schijnen.

Dinsdagmorgen om half 10 weer op pad. Doel was Laren. Daar namen we de bus naar Hilversum. We konden daar nl prima slapen op een adresje van vrienden op de fiets.
Een tuinhuisje! Van buiten wit, van binnen zo rose als een baarmoeder.
De keuken was blauw. Daar stond ook een bad. Apart hadden we ook nog een douche en toilet. Super hoor, voor 19 euro p.p. We hebben boodschappen gedaan en zelf een maaltijd in elkaar geflanst. Uitstekend gegeten.

Woensdag gingen we met de bus terug naar Laren en liepen achter elkaar door naar bushalte Bosbadlaan. Daar op de bus gestapt naar Soest en toen overgestapt op de bus naar Amersfoort.
In Lage Vuursche zijn we even blijven hangen.
De bossen zijn daar prachtig en het landgoed Peijnenburg is ook mooi wandelgebied.
Op het station van Amersfoort hebben we een hapje gegeten bij restaurant "Perron 4/5". En toen de trein naar huis genomen.

Niks spectaculairs meegemaakt. Wel weer een mooi stuk Nederland gezien. We hebben aan het eind nog een klein stukje gelopen van een bekend pad. Het marskramerpad. We moesten naar Soesterberg voor de bus, dus de lange duinen hebben we nu voor de tweede keer gelopen.
:-)
Zo af en toe kruis je bekende paden. Deze zijn met stippellijnen aangegeven in het boekje. Dat geeft een soort voldoening: "Die hebben we OOK al gelopen".

Wat de blessure betreft; ik voel af en toe nog wel wat pijn. Het rekken van de spier heft dat dan tijdelijk weer op. Vrijdag ga ik weer naar de fysio.
Volgende verslag zal wel ergens in september zijn........over Frankrijk!!

• 05 Juni 2013 - 23:59

Joan Guicherit:

Wat is de provincie Utrecht mooi he!

• 06 Juni 2013 - 12:27

Richard Jr.:

zet 'em op, witte (?) muizen!!

• 06 Juni 2013 - 13:32

Linda:

wAT SCHRIJF JE TOCH LEUK EN WAT MAAK JE MOOIE FOTO'S! zO MAG IK MEEGENIETEN VAN JULLIE SPORTIVITEIT! PETJE AF.

• 06 Juni 2013 - 15:19

Joan:

Hoi Diana, dat was weer heel mooi om te lezen, maar even ! vraagje, doe je dit alleen samen met Ferry of in een groep??? Ik vind jou verhaaltjes echt zo avontuurlijk en jullie genieten er beiden samen van. Kan ik niet zeggen bij mij, want wat ik leuk vind dan vind de mijne van niet en moet ik me dan altijd aanpassen aan zijn dingetjes maar ja doe dat al 40 jaar wat dat betreft ben ik een makkelijk mens. Geniet maar ik wenste wel dat ik jou zou kunnen vergezellen!!!

groetjes en op naar t volgende avontuur>

• 06 Juni 2013 - 16:05

Edmee Vishnudatt:

Hi Di, weer zo'n pracht wandelverslag.
    Ik denk dat je bij het schrijven de tocht
    herbeleeft. Lekker leesbare schrijftrant.
    Misschien een indiscrete vraag; je hoeft
    ,t niet te beantwoorden. Hoeveel dagen
    in het jaar ben je thuis en hoeveel op
    pad? Je lijkt me een echt buitenmens te
    zijn.