Op weg naar Finisterre! - Reisverslag uit Negreira, Spanje van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu Op weg naar Finisterre! - Reisverslag uit Negreira, Spanje van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu

Op weg naar Finisterre!

Blijf op de hoogte en volg Diana

01 September 2015 | Spanje, Negreira

Een paar dagen niks en dan is er van alles aan de hand.
We zijn maandag om 13. 00 uur aangekomen op het plein in SdC.
Beetje een anti-climax.
Iemand heeft wat foto's van ons gemaakt op verzoek. Zijn heel aardig geworden.
Daarna als de gesmeerde bliksem ons hotel opgezocht. Gelukkig heel dichtbij de kathedraal. Toen douchen en een beetje bijkomen.
We hadden nog wat taken. Onze Compostela's halen bv. Eentje voor het bereiken van SdC en eentje voor het afleggen van de afstand Amsterdam - SdC.
Dat voelde fantastisch!!!! Eindelijk aangekomen!
Natuurlijk moesten we in de rij staan.
Gelukkig maar een half uur.
Toch had ik daarna een vreselijk moeierug. Het was een pittig stuk geweest die dag.
We kwamen de Deense, die op haar gezicht gevallen was, nog tegen.
Jemig! Die had een visgraathechting op haar voorhoofd van 15 cm en nog de nodige korsten en verkleuringen.
De middelvinger van haar rechterhand was ontzet en dat had de dokter in het ziekenhuis opnieuw gezet. Bont en blauw. Ze heeft ook niet meer gelopen vanaf Hospital da Cruz, maar steeds de bus genomen, samen met haar man.
Maar ze was vrolijk, want ze zei "I am alive!!!"
Vanmorgen na het ontbijt, vol frisse tegenzin begonnen aan het traject Negreira.
Wauw! Heel anders, heel stil, heel groen, heel mooi en heel heftig op en neer! Hoor je me brommen?
Ik heb het overleefd (nauwelijks) Ferry loopt nu eenmaal gemakkelijker dan ik...
Het volgende stuk naar Olveiroa doen we in twee. Heeft geen zin, om alsnog te stranden. Gaat en ging juist zo goed!
Naar Muxía gaat niet lukken.
We lopen naar Cabo Finisterre, pakken de bus terug naar Cee, brengen daar de dag door en nemen op 7 september de bus naar Santiago. Dan hebben we genoten van dit deel en dat moet genoeg zijn.

• 01 September 2015 - 20:22

Jeanne:

Ja zeker, dat moet genoeg zijn. Geniet van deze prestatie. Fantastisch toch?
    Let op die rug, die is belangrijk. En geniet, geniet, geniet. Mens, wat mooi, jij en Ferry, zo'n traject, van begin to eind.
    Jeanne

• 01 September 2015 - 21:28

Dirck:

Ja opeens is het klaar hè, na zoveel inspanning. Ja pas op. Herstel duurt langer, niets forceren, wat niet gaat, gaat niet. Je bent er gekomen en dat was het doel.

• 02 September 2015 - 13:19

Richard Ferdinand :

. . . en van je hela hola houdt er de moed maar in, houdt er de moed maar in , en van je .. . . . . .

• 02 September 2015 - 13:45

Linda:

Ja en dan is het ineens klaar. zo lang naar uitgekekenen, voorbereid en en en ..... een soort afkicken, denk ik. Houd er de moed maar in en geniet. Sjonge wat een prestatie! Ik doe het jullie niet na. Dikke brasa.