2015: nu graag zonder blessures - Reisverslag uit Villar de Mazarife, Spanje van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu 2015: nu graag zonder blessures - Reisverslag uit Villar de Mazarife, Spanje van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu

2015: nu graag zonder blessures

Blijf op de hoogte en volg Diana

15 Augustus 2015 | Spanje, Villar de Mazarife

Om 5 uur, 14 augustus, stonden wij op Schiphol.
Het vliegtuig vertrok, met een kleine vertraging, om kwart over 7 naar Madrid.
Dan volgt een gebed zonder end.
We zijn om 6 uur(!), 11 uur later in Leon.
Het plan is om de volgende dag met de bus van 13.00 uur naar Villar de Mazarife te gaan.
Geen bus. Nationale feestdag in Spanje. Hoe kunnen we dat zo goed uitkienen?!?
Enfin, een taxi is altijd nog goedkoper dan nog een nacht in Leon en we kunnen ook de slaapplaats in VdM uitsparen.
Om kwart voor 9 ongeveer staan we voor de slaapplaats van vorig jaar. Ferry haalt daar nog een stempel in zijn nieuwe boekje.
Dan beginnen we.
Pijnlijke herinneringen voor mij, tot het punt dat wij de lift naar Astorga kregen.
Lange rechte wegen voeren ons naar Villavante, waar we een snack eten. Tortilla voor mij, sandwich rauwe ham voor Ferry.
Daar zitten ook twee schotsmen en een Amerikaanse.
Die hebben we onderweg ook al gezien.
De Amerikaanse heeft duidelijk verkering met de beschaafdste van het stel. De andere is een schetenlatende en boerende Schotse Neanderthaler!
Vanavond slapen we in Villar de Órbigo.
Mooie donativo albergue.
Aan de overkant een restaurante "Arenal".
Lekkere tapas bij een San Miguel gehad.
Vanavond donativo eten bij onze Belgische gastvrouw.

• 15 Augustus 2015 - 15:25

Jeanne:

Ha reizigers,
    Mooi te horen dat er toch overal een oplossing voor is. Geniet van de tapas daar en veel succes. Ben en Jeanne

• 16 Augustus 2015 - 15:18

Yvonne:

Lieverds, zo komt het na enige hobbels toch weer goed. Ik zie nu dat in het vorige verslag stond dat jullie 16 aug. zouden teruggaan naar Spanje. Gisteren dus en dat had ik in de agenda staan.

• 16 Augustus 2015 - 15:35

Richard Ferdinand:

Hoi Diana & Ferry,

Ja hopelijk zonder blessures, maar met blessings (van Yvon & Mij). Lijkt die boerende, schetenlatende NeanderSchot soms een beetje op mij? (zou best kunnen). Veel plezier en wandelgenot en goed weer (het regent hier, het lijkt wel herfst)
    Wij vertrekken zondagochtend in alle vroegte naar Zuid-Duitsland, om dan vervolgens via Oostenrijk langs het Neanderthal richting Venetië en Umbrië te fahren (dank voor je goed wensen)
    Richard Ferdinand Neanderthaler Vries Holdorp

• 16 Augustus 2015 - 16:16

Biba:

Have fun!

• 18 Augustus 2015 - 21:30

Linda:

Hallo, ik volg jullie weer graag op jullie vele mooie belevenissen. Bij deze wens ik jullie een heel voorspoedige tijd toe. Brasa.