Het is wennen, na Salamanca - Reisverslag uit Calzada de Valdunciel, Spanje van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu Het is wennen, na Salamanca - Reisverslag uit Calzada de Valdunciel, Spanje van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu

Het is wennen, na Salamanca

Blijf op de hoogte en volg Diana

27 April 2016 | Spanje, Calzada de Valdunciel

Ben head over heels verliefd geworden op Salamanca, dan valt het niet mee op weer te wennen aan de pueblo's.
De eerste hebben we gehad.
We slapen vannacht in Calzada de Valdunciel.
De weg erheen was al wennen. Tot Salamanca, eigenlijk steeds de bergen ergens in het blikveld gehad en nu liepen we op een pad door bijna Noord-Hollandse polders. Kaarsrechte paden en niet eens stroompjes waar je wanhopig zoekend langs hoefde te lopen op zoek naar steppingstones. ;))
Enfin, je bent er, na slechts 17 km en wordt uiterst vriendelijk naar je slaapplaats verwezen.
Daar aangekomen, een domper.
Wat een stelletje dorken!
Bah, kan niet anders zeggen.
Maar weet je, wij gaan morgen verder en zij moeten nog een tijdje met zichzelf leven.
In het Engels zegt men; kill your darlings en dat is nou precies wat wij over een paar dagen moeten doen.
In Salamanca zijn we naar een reisbureau gegaan om te vragen, of wij tickets konden kopen van Valladolid naar Amsterdam, via Barcelona.
Een paar maanden geleden, thuis, was dat geen enkel probleem en heel betaalbaar, met Vueling.
Nu? Heel duur!
Uiteindelijk ben ik zelf op de telefoon gaan kijken, maar het werd er niet goedkoper op.
Valladolid gaat niet door....
We vliegen 3 mei naar Amsterdam, rechtstreeks, met Air Europa, lijnvlucht vanaf Madrid.
We zijn al een keer een week in Madrid geweest, dus...
Op 2 mei pakken we in Zamora de trein naar Madrid. We moeten wel een nacht in M blijven, vanwege de vroege vlucht op de derde.
In de herkansing volgend jaar, vliegen we op Valladolid en nemen na een paar dagen de bus naar Zamora om onze Camino te vervolgen.
Nog drie loopdagen....

• 28 April 2016 - 07:07

Jeanne:

Goed gedaan jullie daar. Nu nog 3 dagen lopen. Laatste loodjes, zeg maar.
    Valladolid loopt niet weg. Jullie hebben niks gemist aan Koningsdag. Koud, koud, Kerstmis was warmer. Groetjes en succes.

• 29 April 2016 - 00:35

Anita.:

Wat een verschillen maken jullie toch mee.
    Maar ja,het een kan niet zonder het ander.
    Zo blijf je echt genieten van de echte mooie dingen,en raak je niet verwend.
    Wel indrukwekkend hoor ,zo jullie reis te volgen.
    Hoop op mooie laatste dagen van de reis .
    Liefs,
    Anita.