Taxi en toen lopend van Embalse naar Grimaldo - Reisverslag uit Grimaldo, Spanje van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu Taxi en toen lopend van Embalse naar Grimaldo - Reisverslag uit Grimaldo, Spanje van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu

Taxi en toen lopend van Embalse naar Grimaldo

Blijf op de hoogte en volg Diana

17 April 2016 | Spanje, Grimaldo

17 april 2016
We waren pas om half 4 op onze bestemming!
Natuurlijk begonnen we later, omdat we met de taxi naar Embalse de Alcántara gingen, maar we zijn ook fout gelopen, 2 km voor Grimaldo.
Opeens waren we omringd door hekken. Onze app. zei dat we terug moesten, maar eigenwijs als wij allebei zijn....
We klommen over een hek, prutten door de modder en we zouden weer over een hek geklommen zijn, toen ik voorstelde, eerst maar eens langs het hek in de richting van Grimaldo te lopen. We hoefden niet meer te klimmen en we konden zo Grimaldo inlopen.
Rechtstreeks naar een restaurante. Was al half 4. Laatste maaltijd was 8 uur 's morgens!
Om half 5 konden we doorlopen naar de posada waar we vanavond slapen.

De wandeling van vandaag was de allermooiste tot nu. Veel flinke klimmetjes, natuurlijk langer dan het boekje aangaf, maar zulke mooie landschappen!
Feest voor de oogjes.
Als het weer niet lukt met de foto's, bij dit verslag, kijk bij het verslag aanloop.
Iets gaat er niet goed bij waarbenjij.nu
Het weer was niet stralend, maar wel goed. Fijne temperatuur voor het lopen. Zweten doe je toch gauw genoeg, met geklim.
Vandaag voor het eerst door een bos gelopen.
We naderen de rand van de Extremadura. Bergen en bossen

We liepen op een gegeven moment weer door zo'n afgezet stuk met wildroosters.
Een hele kudde zwarte en witte koeien + enkele stieren op ons pad.
Alle ogen gericht op ons....gisteren hebben we weer naar het stierenvechten gekeken....
Kom maar op, leken ze te zeggen. Wij sluipend langs de beesten..
Het ging goed! Zelfs nog een foto gemaakt!
Morgen tikkie terug en dan naar Galisteo

• 18 April 2016 - 01:31

Richard Ferry:

Hoe ouder, hoe eigenwijzer! Dat moet je niet meer doen op jullie leeftijd (ik dus ook niet). Houden de schoenen het nog?
    Wij hadden vandaag een deel van de dag heel slecht weer. Het begon grijs, toen begon het zachtjes te regenen, daarna heeel hard met een stormachtige wind. We waren net in Takeshita Dori toen de hoosbui losbarste, de schaars geklede jeugd bleef echter de moed houden en negeerde het noodweer en paradeerde gewoon door het modestraatje verder. Wij zijn toen maar een restaurantje ingedoken (toevallig dezelfde als waar ik vorig jaar geluncht had) en ons voorzien van een warme lunch en een glaasje bier en witte wijn. Later op de dag klaarde het weer op en begon de zon flink te schijnen en konden we Yoyogipark nog in, al lagen er overal flinke plassen en was het hier en daar modderig. 's Avons heerlijk Japans gegeten: gefrituurde vis (Y) en ik erg lekker sashimi en misosoep, zeewier, rijst, gember & pickles.
    Veel plezier weer vandaag, wel op het rechte pad blijven! Ook als-ie krom is.