Echt verslag - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu Echt verslag - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu

Echt verslag

Blijf op de hoogte en volg Diana

29 Augustus 2015 | Spanje, Arzúa

Wat een ellende gisteren, zeg, met het verslag!
Er kwam steeds maar een klein stukje mee.
Enfin, we gaan er weer voor.
Verduidelijken:
Vorig jaar, na een krappe maand en 700 km deed mijn enkel niet meer mee.

Dit jaar is het anders.
We zijn begonnen in Villar de Mazarife en tot Arzúa hebben we 261 km gelopen in precies twee weken.
Wanneer we in SdC zijn, hebben we 301.5 km gelopen.
Naar Finisterre gaan we nog voor 87.2 km.
Tot nu geen problemen.
Voeten goed, alles goed, spirit high.

Het is misschien de goden verzoeken, maar de Via de la Plata wordt een steeds reëlere mogelijkheid, volgend jaar in de lente.
De route gaat van Sevilla naar Santiago.
Niet over de Camino Frances, maar na Granja de Moreruela, linksaf, via de Camino Sanabres naar Santiago.
De bedoeling is dan door te lopen naar Muxía, want dat gaat deze keer niet lukken in tijd.
We gaan niet in een keer de hele route lopen, maar verdelen de 1000 km in twee stukken.
Het eerste stuk tot Zamora.
Het jaar daarop het tweede stuk.

Intussen zijn we in Arzúa en ons rest tot SdC slechts 40.2 km.
Toch lopen we nog twee dagen.
Morgen 20 en overmorgen 22 km.
(Het is altijd wat langer dan in het boekje)

Vandaag was het heerlijk rustig op de route. Geen schreeuwende groepen Italianen en Spanjaarden.
Ook geen file lopen.
Waar ze allemaal gebleven zijn?
Geen idee.
Toch komen we af en toe nog pelgrims van weken geleden tegen.
Leuk is dat, de wederzijdse herkenning.
We slapen in een albergue in het oude gedeelte van de stad.
De stad is nl behoorlijk uitgegroeid.
De ene flat nog lelijker dan de andere.
Morgen slapen we in Pedrouzo in een super deal hostal en maandag in hotel San Francisco in SdC.

Vorig jaar had Ferry daar ook een kamer, maar hij was zwaar aan de jellybelly en durfde niet tussen de Egyptisch katoenen lakens te gaan liggen, bang dat hij ze zou besmeuren.
Dit jaar gaat het vast lukken

• 29 Augustus 2015 - 16:57

Jeanne:

Hoi, ik vond het al vreemd met het laatste verslag, er kwam de mededeling dat de website niet beschikbaar was vanwege onderhoud.
    En nu dus toch. Wat fijn dat het goed gaat met al je ledematen. Heerlijk toch?
    Je bent er bijna, en dan komt de ontlading. Ik denk nog wel eens aan die blijde gezichten van de lopers in SdC. Succes verder!