Ponferrada - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu Ponferrada - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu

Ponferrada

Blijf op de hoogte en volg Diana

19 Augustus 2015 | Spanje, Ponferrada

We naderen het moment waarop Ferry en mijn wegen zich scheidden vorig jaar..
Vandaag en gisteren waren aanslagen op de knietjes en kuitjes.
Bovendien is het ook nog dag 5, bekend om z'n lopersdieptepunt.
We zijn gedaald van 1200 m naar 400 meter en ik denk er liever nog niet over na, dat we nog een hobbel krijgen, die ons terugvoert naar de hoogte van ruim 1300 meter.
Vandaag kwamen we een peregrina tegen, met ezel en hond. Zij liep, net als de hond, naast de ezel, met haar niet geringe backpack op haar eigen rug. De ezel droeg slechts zijn eigen voedsel. Wie is er hier nou de ezel, vraag ik u?
Vind het trouwens onverantwoord om een hond bij deze temperaturen op het hete asfalt te laten lopen.
De wandeling was prachtig!
Wel een stuk asfalt, maar het grootste gedeelte voerde ons door de bergen en er waren prachtige vergezichten.
Onze slaapplaats van gisteren was luxe. Een eigen kamer met prive bad. Twee keer douchen! Wauw!
Vannacht ook weer mazzel.
Heel betaalbaar in een hostal met eigen bad.
We kwamen Ponferrada binnenlopen en er was markt, een grote.
Elke woensdag en zaterdag.
Lekker druk en gezellig! Een linzensoepje gescoord en Ferry een bak vol heerlijke pulpo.
van honger zullen we niet omkomen.
Morgen lopen we naar Cacabelos, maar slapen absoluut niet in het hok om de kerk, zoals vorig jaar.
We gaan op zoek naar een andere albergue.
Vandaag kwamen we Paula uit Brazilië tegen. Loopt alleen en ondanks ferry's onderricht, gebruikt ze haar stokken nog steeds verkeerd. Tsja, als je al vanaf Roncevalles ze zo hanteert...
Wordt vervolgd

• 20 Augustus 2015 - 07:33

Biba:

Zet 'm op vandaag

• 20 Augustus 2015 - 11:40

Frank Van Dongen:

Fijn om elke keer weer een enthousiaste update te lezen.
    Respect voor al jullie inspanningen........maar uiteraard eindigt elke dag ontspannen met een drankje en een heerlijke verantwoorde maaltijd. ( .....als een soort beloning).
    Succes en sterkte de komende dag!

• 20 Augustus 2015 - 13:24

Jeanne:

Ahhh, wat mooi allemaal dat het goed gaat. Had je die hond niet zakdoekjes onder zijn pootjes kunnen binden? Zal wel niet. Zielig voor dat beestje.
    Goed dat je niet in dat kerkhok gaat slapen. Een beetje luxe is op zijn plaats. Lekker dat eten daar.Geniet ervan en goede trip morgen. Jeanne