pelgrims - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu pelgrims - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu

pelgrims

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

15 Augustus 2014 | Spanje, Los Arcos

Hier ben ik weer!
Eerst hoor je een hele tijd niks en nu opeens kort na elkaar.

We zijn in Los Arcos en we slapen in een ontzettend leuke albergue.
Ferry zit te praten over muziek met een Amerikaan uit een gat in Virginia. Een man die we onderweg tegenkwamen, strompelend op z´n slippers. Blaren enzo.

Er is een slag pelgrims, dat in SJPdP begint, vol goede moed, op gympen. Na drie dagen kom je ze weer tegen, moeilijk lopend, moeilijk kijkend en zooooo ongelukkig.n´Avonds kom je ze weer tegen in het stadje\dorpje, fris gewassen en weer vol goede moed.
Jonge mensen dus. In de twintig, begin dertig.
Ze flirten en hebben het heel gezellig met elkaar.
Daarnet zei zo´n jonge Italiaan tegen mij: Girls are very complicated.
So I said to him, Nope, girls are sweet, very easy to see through.
Men should learn to understand women. Poor guy! hahahaha

Vnmorgen weer zoiets bizars.
Een Nederlandse van onze leeftijd, gaat om 6 uur naar het hok voor haar schoenen en die zijn weg!!!
Dat is dus op de camino het ergste dat je kan overkomen.
Je ingelopen kostbare onmisbare schoenen...WEG!!!
Zij bleef er kalm onder.
Ze heeft schoenen, 3 maten te groot kunnen krijgen en op die schoenen heeft ze naar Los Arcos gelopen.
Morgen neemt ze de bus naar Logrono en gaat nieuwe schoenen kopen.

Vandaag twee nieuwe nationaliteiten toegevoegd.
Een leuke vent uit Litouwen, populair bij de meiden en een jongen uit Tsjechie die vreselijke voeten had. Arme jongen.

Er was feest vandaag in Los Arcos. Grote opwinding, afgezette straten.
Drie, jawel, drie jonge stieren renden door het stadje.
Wij deden er een beetje lacherig over, maar er blijkt toch iemand gewond geraakt te zijn.

Morgen hebben we een etappe van 29 km voor de boeg.
Even doorbijten. We slapen twee nachten in Logrono, dus moet kunnen.

• 15 Augustus 2014 - 22:33

Jeanne:

Wat een mooi verhaal toch weer. Ik geniet er van en stuur ook deze door naar Ben, die toch weer erg veel werkt. Diana, mochten zijn schoenen gestolen worden, nou dat wordt kermis, hij gaat door het lint. Zíjn....schoenen... Whow.

Mooie mensen ontmoeten jullie steeds, geniet er van.
    Jeanne

• 16 Augustus 2014 - 09:22

Dirck:

Op je slippers hoe verzin je het.
    En die heeft later die schoenen geleend zeker?
    Klinkt gezellig daar.

• 16 Augustus 2014 - 10:52

Anita Neijssel:

Jullie maken je droom waar, het is of ik weer een boek lees, maar nu zijn/ is de schrijfster iemand waar ik om geef.
    Veel mooie ervaringen toegewenst geniet van elkaar en alle mooie mensen..en plekjes.
    liefs Anita.

• 17 Augustus 2014 - 22:39

Bert Brinkman:

Leuk om jullie verslag te lezen. Brengt weer zoveel goede herinnereingen terug. Jammer van al die criminaliteit. Ik heb daar in mei niets van gemeekt of gehoord. Buen Camino