Natchez, het Wassenaar van de green belt. - Reisverslag uit Natchez, Verenigde Staten van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu Natchez, het Wassenaar van de green belt. - Reisverslag uit Natchez, Verenigde Staten van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu

Natchez, het Wassenaar van de green belt.

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

11 Juli 2013 | Verenigde Staten, Natchez

Vlot, na het vorige verslag, maar er valt ook heel wat te beleven in en rond Natchez.
We zijn net terug van de "Old South Winery".
Jazeker, ook wijn wordt in Mississippi verbouwd. Van de muscadine druif, niet te verwarren met de Muscadet.
We hebben twee flessen gekocht. Een droge witte, genaamd; "Carlos" en een droge, maar toch frisse rode. De naam weet ik even niet, want we hebben de flessen in de auto gelaten.
Buiten is er op dit moment een tropische regenbui aan de gang, compleet met bliksem en donder.
Dat was rennen!!

Vanmorgen zijn we maar niet de gym in geweest, want de apparaten zijn op de vingers van een hand te tellen en dan blijf je steken bij drie.
We hebben om 7 uur, voor het ontbijt een lange trail gelopen. Heb onderweg foto's gemaakt van de mooie houten huizen die je hier ziet.
We hebben ook rondgereden en gekeken naar de antebellumhuizen, maar toch besloten niet voor een tour te gaan.

Zoals de vorige keren in de VS, hebben we ook deze keer heerlijke sushi's gescoord voor de lunch. Ter plekke worden die gemaakt. Als salade hadden we Wakame.

We zijn ook nog naar "Grand Village of the Natchez Indians" geweest. Voor de zoveelste keer kon ik niet gewoon geinteresseerd kijken naar de overblijfselen van een bevolkingsgroep die uitgeroeid is door de ancestors van de Amerikanen nu. Ik word boos en voel mij machteloos en gefrustreerd, maar het slaat natuurlijk nergens op.

Gisteravond hebben we nog een hele tijd aan de oever gezeten van de rivier en gebabbeld met een familie van Indiase origine.
Helmaal lek geprikt dus!! Jeuk!

Morgen rijden we naar Vicksburg voor een nacht.
Hier is op de dag dat de slavernij in Suriname afgeschaft werd, een veldslag geleverd tussen de Yankees en the Rednecks..
Een belangrijke veldslag voor het verloop van de Amerikaanse geschiedenis.

Maar eerst gaan we weer om 7 uur voor een andere trail

• 12 Juli 2013 - 03:01

Richard:

goed bezig!

• 12 Juli 2013 - 09:47

Lucia :

Ik heb nu vakantie en heb de verslagen gelezen. Thanks for sharing. Go globetrotters.
    Geniet van alles, ook van de muggen. Ha, ha.
    Lucia.

• 12 Juli 2013 - 13:12

Dirck:

Leuke huizen, mooie natuur.

• 12 Juli 2013 - 15:23

Katka:

Leuk!

• 20 Juli 2013 - 22:29

Joan:

Heel erg interessante dag. Ik snap dat boze, machteloze en gefrustreerde gevoel dat je hebt, omdat ik dat gevoel ook altijd heb als ik bij een plek kom waar zoiets afgrijselijks is gebeurd. Ik word link als mensen daar staan te lachen of grapjes staan te maken. Enfin, geniet verder maar heel erg en neem dit mee in je "herinneringen" bagage.

Verslag uit: Verenigde Staten, Natchez

The Southern States

We zijn op dit moment in New Orleans en genieten van de relaxte sfeer, de warmte en de regen af en toe.
NO is de staat Louisiana. Te lang om iedere keer de naam op te schrijven. Vanaf nu heb ik het dus over NOLA.

We kwamen op donderdag aan om 12 uur 's nachts, 07.00 uur Nederlandse tijd.
Die dag waren we vertrokken om 11.00 uur Ned. tijd. Onze wekker ging om 07.00 uur, dus toen we aankwamen, waren we 24 uur op de been geweest. Niet fijn, I can tell you that for sure!

We kregen een kamer op de 2de verdieping. Douchen, pitten!
Het gekke is, dat we allebei vanzelf wakker werden om 8 uur in de morgen.
Voor deze keer, een karig ontbijt voor teveel geld in het hotel en de straat op.
Ons hotel staat in French Quarters. De oude buurt van de Fransen die vluchtten uit Haiti voor de opstand van de slaven.
Het is een charmante buurt, waarvan de wereldberoemde Bourbonstreet deel uitmaakt. Een straat die vanaf een uur of 3 tot leven komt met muziek, muziek en muziek. En drank, natuurlijk! OMG! wat kunnen ze zuipen!!! Om een uur of zes, beginnen de eerste plakaten braaksel te verschijnen, maar dan zijn wij alweer vertrokken naar het restaurant voor een hapje avondeten.
De muziek in deze straat, bevalt ons wel, maar de nevenverschijnselen zijn niet ons ding. Een beetje te plat.
Wel een heerlijke, pittige Bloody Mary gescoord en Ferry een Marguerita on the rocks.

Het eten is nog steeds een avontuur. Lastig, wanneer je niet weet, waar je precies de goede restaurants kunt vinden. Dat wil zeggen, niet onverschillig klaargemaakt, "want toch maar voor de toerist".

Vandaag was de lunch prima. We hebben dan ook een half uur in de rij gestaan tussen alleen maar Afro Amerikanen. Vanavond eten we in een Creools restaurant, die ons is aangeraden door een native. Ben benieuwd.

De Afro Amerikanen zijn totaal verschillend van die wij meegemaakt in 1993 in West Virginia. Die waren timide, bijna kruiperig. Deze zijn trots en zelfbewust. De vrouwen dan. De vrouwen hier bestaan uit grote borsten, smalle taille, platte buik en dikke billen. Natuurlijk lopen er ook een paar wanstaltige ertussen, maar over het algemeen....
We hebben ze zien joggen en we zijn er in ons hotel, "Maison Dupuy" een paar tegengekomen in de gym.

Het hotel is prima. Het zwembad is prima, en is gevuld met zout water!?!

Gisteren zijn we met een trolleybus gegaan. De airco was uit, alle ramen open, maar de bestuurder was zoooo traag, dat hij toegejuicht werd toen de trolley zich eindelijk in beweging zette.
Ik houd wel van de sfeer hier.

De luchtvochtigheid is vergelijkbaar met Su. ca. 85 %.
De temperatuur lager. 24 graden Celcius, ongeveer.
Waar wij allebei moeite mee hebben, is de airco in de winkels en restaurants. Veel te koud.
Helaas kan het raam van onze kamer niet open, anders zou bij ons dat ding nooit aangaan.

Morgenochtend om 10 uur halen we onze auto op bij Hertz en vertrekken naar Lafayette. De hoofdstad van LA. Cajun county. Looking forward to the cajun food.

Laters!!