Een Canadees avontuur in 6 dagen. - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu Een Canadees avontuur in 6 dagen. - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu

Een Canadees avontuur in 6 dagen.

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

29 Juli 2010 | Canada, Vancouver

Canada is knotsgroot en van het gedeelte waar wij waren, British Columbia, hebben maar een piepklein gedeelte gezien.
We hebben twee plaatsen op het Vancouver Island bezocht en we hebben in anderhalve dag zoveel mogelijk gedaan en gezien in Vancouver.
Het begon met de oversteek van Port Angeles naar Victoria. Charmante kleine stad en schrikbarend duur. Opvallend voor Victoria, dachten wij, waren de slanke mensen. Maar dat bleek ook voor Nanaimo, Tofino en Vancouver te gelden, Canada heeft geen "zwaarwichtig" probleem.
Het is voor Ferry feest voor z'n ogen, want de Canadese vrouwen gaan goedgekleed en duidelijk "geworked out" door het leven. Veel vrouwen in shorts, of ze dragen billentikkers. Niet naar kantoor, maar ook die vrouwen zien er goedgekleed en verzorgd uit.
Waar de Canadezen iets van kunnen leren is het rotzooibeleid van de Zuiderburen. De weg van Victoria naar Nanaimo is bezaaid met zwerfvuil.
Victoria heeft twee interessante gebouwen. Het Empress hotel en het Parlementsgebouw. Beide gebouwen stammen uit 1909. Ontworpen door een 25 jarige Engelse architect. In het parlementsgebouw hebben we een rondleing gehad. En in het Empress hebben we geluncht.
Wat ook erg leuk was in Victoria, was het doorlopend straattheater aan het "waterfront".
In de ontbijtzaal van ons hotel kwam ik een aangetrouwde neef tegen; Freddy Hagens.
In dit gedeelte van Canada wordt langs de snelweg gelopen en gefietst. Bizar. Het verkeer raast erlangs en de wandelaars en fietsers kijken niet op of om.
We zijn ook naar de Butchart Gardens in Victoria geweest. De foto's hebben jullie al gezien. Na 2 dagen gingewn we naar Tofino. "Surfers paradise".
Ik had in de gids gelezen, dat het er AL-TIJD mistig was, dus wij waren zeer verguld met het zonnetje aan het zwerk.
Zijn die eerste middag direct naar Chesterman's beach gegaan voor een laaaange wandeling.
We zaten in een TOP B&B!!, bij Lena en Jens. Jonge mensen die samen een aardige bussines hebben opgezet. Zo'n leuk wijffie! Een vat vol humor. Heerlijk.
Met Jens zijn we de zee opgegaan voor de walvissen. Ferry heeft een pilletje geslikt tegen zeeziekte, maar die dag was de zee WOEST. Zon hebben we ook niet gezien.
Wel moeder en kind bultrug en twee "gewone"grijze walvissen, die "maar" 23 meter kunnen worden.
Ferry heeft niet gespuugd, maar hij zag er uit zoals hij zich voelde( zei hij later). Beroerd dus.We zagen ook twee eagles, papegaaienduikers en zwarte vogels met een neushoorn op hun snavel. En natuurlijk een heleboel zeehonden en zeeleeuwen.
Op Chestermans beach hebben we met afgrijzen staan kijken hoe een groep raven, een uit de groep aan het treiteren was. Leken wel pubers onder elkaar. Zo gemeen.
In Amerika rijdt men miles en in Canada doet men aan kilometers. Lastig was dat, om het iedere keer om te rekenen. Wij waren al helemaal gewend aan de mijlen.
Toen we vertrokken uit Tofino, was het daar nog steeds grijs en het droop uit de hemel.
Eenmaal over de bergen, in het westen, scheen de zon weer uitbundig en hij heeft ons daarna niet meer verlaten.
In Vancouver hebben we prachtig weer gehad. Leuke stad, hoor! We hadden best nog 2 dagen hier willen zijn.
Gisteravond zijn we naar een vuurwerk geweest.
Op dit moment is het festival of light aan de gang en woensdagavond was Mexico aan de beurt. Prachtig!
Vandaag hebben we ons gebogen over Granville Island en het Stanleypark.
Hebben ook een voorstelling van de Indianen gezien. Morgenochtend rijden we de States weer in en slapen een nacht in Winthrop, in de Sunny Mountain Lodge. The North Cascades dus.
De foto's zijn van Victoria, Tofino en Vancouver.

Soso lobi, Ferry en Diana

• 30 Juli 2010 - 07:16

Biba:

Wederom prachtige foto´s !! Vooral die van ´t vuurwerk en de zonsondergang vind ik erg mooi! Take care en have fun!!
    Groetjes Biba

• 30 Juli 2010 - 08:49

Frank:

Vancouver is één van de meest leuke steden aan de noordwestkust. Also very gay-friendly.
    De foto's van het vuurwerk zijn "schitterend". Vooral als je ze snel achter elkaar aanklikt: dan is het net een live-verslag.
    Veel plezier!

• 02 Augustus 2010 - 07:57

Kacka:

Niiiice :). I would love to be there when you went on the sea to see the whales.. This is something i need to experience. Did you also hear them singing? Keep enjoying! Brasa MK+