ratjetoe - Reisverslag uit Eureka, Verenigde Staten van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu ratjetoe - Reisverslag uit Eureka, Verenigde Staten van Diana de Jongh - Vries - WaarBenJij.nu

ratjetoe

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

18 Juli 2010 | Verenigde Staten, Eureka

Deze reis lijkt niet eens op onze lange reis in 2008.

Amerika is zo "beschaafd",je maakt niks "vreemds" mee. Aan de ene kant comfortabel natuurlijk; aan de andere kant, een beetje voorspelbaar. Dat wil niet zeggen, dat we geen prachtige dingen zien, hoor! Integendeel. We waren bijvoorbeeld 2 dagen in Lassen Volcanic en vielen van de ene verbazing in de andere. Niet vanwege de vulkaanactiviteiten, want de ring of fire in Japan en Nieuw Zeeland was indrukwekkender, maar vanwege het feit, dat op 2500 meter hoogte, wij in de eeuwige sneeuw zaten, bij een temperatuur van minstens 24 graden.
We waren in een prachtige omgeving. Volle, gezonde bossen, mooie wegen, kortom, alles tot in de perfectie.
De 4 dagen ervoor waren we in San Francisco en daar vloog het geld onze zakken uit. Amerika, SF, is 2x duurder dan 3 jaar geleden. Aysis, forget about UGGS voor 80 dollar. 180 dollar bedoel je. Dat kan de kar van opa en oma, voor zomaar tussendoor, niet trekken. Er zijn ook veel meer zwervers en bedelaars. Op Fishermans Wharf zat er een met een bord voor zijn borst, waarop stond: "I need a dollar to buy weed". Dat was grappig.
Deze reis eindigen wij in Salt Lake City, op 9 augustus. Auto inleveren op de luchthaven, nachtje pitten, vliegen naar Minneapolis, nog een nachtje en dan vliegen naar Schiphol. Aankomst 12 augustus.
We rijden in een zwarte Chevy Impala. Harstikke luxe car. Nog maar 3000 miles gereden.
We zijn nu in Eureka en voor het eerst kunnen we ECHT gebruik maken van de wireless van het hotel. Hoera! Wanneer het weer lukt, om te mailen, is de vraag.
In Mineral, waar we logeerden in de lodge, dichtbij Lassen Volcanic, was er geen wireless en geen aansluiting. Zelfs niet tegen betaling.:-)) Het was, in vergelijking met het hotel in SF, maar een armoedig zootje. Maar de kamers waren, weliswaar eenvoudig, schoon. Bij de buren voor de deur, was een trash can omgegooid door een beer, op zoek naar eten. Dat was wel weer spannend. Was spannender geweest, wanneer we het hadden gezien, natuurlijk. ;-(
Morgen rijden we via de 101 naar het noorden. Via de Redwood NP
(Sequoia's), gaan we naar Crater Lake. Daar verblijven we 2 nachten.
Ik upload een aantal foto's. Niet teveel, want we zijn pas een week onderweg. De foto van de zonsondergang over Humboldt Bay is heel aardig gelukt hè?
By the way, Ferry heeft vanavond genoten van oesters. Die zijn hier fantastisch!
Genoeg voor nu.
lieve groeten van Ferry en mij.

• 19 Juli 2010 - 09:57

Dirck:

Wat een natuur, warme sneeuw? Die huizen lijken wel wat op Suriname. Ik zie dat Ferry de yoga dogpose wil doen op straat? Mist hij die lessen nu al. Diana hou je hem een beetje in de gaten!

• 19 Juli 2010 - 14:57

Kacka:

Nice nature, the snow is great! :) Is Ferry trying to ski on/in his shoes? Enjoy and take good care! Brasa MK+

• 20 Juli 2010 - 08:07

Marc:

Ik ben onder de indruk. En dan ook nog internet?! Paradijs op aarde;-)

• 26 Juli 2010 - 17:57

Biba:

Coole foto's! Pap als je echt een bikkel was dan had je je schoenen uit gedaan voor een afdaling blote voet skieen!! Wat een vakantie weer! Hey forget about the Uggs doe voor mij maar een baby beetje in jullie handbagage!! Cute!!
    Liefs Biba